/


Časté otázky k zariadeniam

Poradíme pri výbere riešenia aj pri problémoch s nastavením alebo s funkčnosťou.

Komu je určené riešenie ZSE Klima?

Zákazníkom, ktorí majú záujem o príjemné prostredie v byte alebo dome v letnom období aj v prechodnom, najmä pre tých, ktorí majú byt či dom orientovaný na juhozápad, juh alebo západ. V prechodnom období je klimatizácia veľmi vhodná na jemné prikurovanie, keď sa napríklad neoplatí zapínať plynový kotol v dome.

Zobraziť riešenia

   

Je toto riešenie použiteľné aj pre firmy alebo inštitúcie?

V súčasnosti je riešenie ZSE Klima ponúkané len pre domácnosti – byty alebo rodinné domy. Pre firmy pripravíme individuálnu ponuku. V prípade záujmu nás kontaktujte e-mailom na klimatizacia@zse.sk.

 

Aké sú výhody riešenia ZSE Klima od iných podobných riešení na trhu?

V rámci riešenia ZSE Klima garantujeme špičkovú kvalitu klimatizácií Daikin a Samsung s vysokou energetickou efektivitou a rovnomernou distribúciou vzduchu a teploty po celej miestnosti. Riešenia ZSE Klima majú výnimočne nízku hlučnosť na úrovni 20 – 30 dB (rovnaká hlučnosť ako šum padajúceho lístia) a tichý režim počas nočnej prevádzky. Riešenia ZSE Klima (okrem ZSE Klima Štandard a Multisplit) sa dajú ovládať aj na diaľku cez aplikáciu v smartfóne, takže si viete vopred nastaviť požadovanú príjemnú teplotu, kým prídete domov.

Ku všetkým klimatizáciám od ZSE poskytujeme elektrinu pre klimatizáciu so zľavou až 20 % z ceny dodávky elektriny počas mesiacov júl a august pre zákazníkov ZSE až na 3 roky. Dôkazom kvality našich klimatizácií je aj predĺžená záruka na zariadenia.

Špeciálnou ponukou je ZSE Klima Bezstarosti, kedy zákazník využíva všetky vyššie uvedené výhody, avšak neplatí celú cenu riešenia po jeho montáži. Po zaplatení prvej časti platby po obhliadke vo výške 200 €, platí cenu diela v pravidelných mesačných splátkach vo výške 35 € mesačne po dobu 6 rokov alebo 49 € mesačne po dobu 4 rokov. V rámci služby Bezstarosti zákazník získava záruku počas celej doby platnosti tejto služby. Ak klimatizácia prestane fungovať, ZSE ju opraví alebo vymení za novú. Zákazník zároveň získa každoročnú servisnú prehliadku spojenú s čistením klimatizácie. 

 

Môžem si inštalovať riešenie ZSE Klima aj v bytovom dome? Za akých podmienok?

Riešenie ZSE Klima sa dá inštalovať aj v bytovom dome. Ideálne je ak má zákazník balkón, aby sa dala montáž a následný servis realizovať úplne bezpečne. V prípade, že balkón pre montáž vonkajšej jednotky nemáte, montér v rámci obhliadky posúdi, či je možné u vás klimatizáciu namontovať. Ak pri obhliadke montér posúdi, že klimatizáciu je možné namontovať aj na fasáde, aby ste sa vyhli akýmkoľvek problémom, odporúčame písomný súhlas všetkých vlastníkov bytov v bytovom dome. Je nutné vysvetliť im, aké bude umiestnenie a rozmery vonkajšej jednotky, ako odvediete kondenz (čistú vodu) a aká bude hlučnosť a rezonancia samotnej jednotky.

Ak je bytový dom zateplený, určite kontaktujte správcu a realizačnú firmu kvôli záruke. Ak bytový dom nie je zateplený, uvažujte radšej vopred s možným zateplením v budúcnosti a vonkajšiu jednotku umiestnite na dlhšiu konzolu. Zvážte umiestnenie vonkajšej jednotky tak, aby jej chod čo najmenej obťažoval susedov.

Uvažujte, resp. sa poraďte s montérom pri obhliadke, kam budete odvádzať prebytočný kondenz (čistú vodu). V čase veľkých horúčav a pri plnom výkone klimatizácie to môže byť aj niekoľko litrov vody denne.
Odporúčame informovať susedov, špeciálne tých nad vami či pod vami, ktorých sa táto novinka dotkne najviac. Berte do úvahy vaše doterajšie susedské vzťahy.

 

Podľa čoho by som mal zvažovať výkon klimatizácie?

Výkon klimatizácie ovplyvňuje:

  • plocha a objem miestnosti
  • orientácia miestnosti podľa svetových strán
  • plocha a typ okien
  • počet osôb nachádzajúcich alebo pohybujúcich sa v priestore
  • počet elektrospotrebičov
  • izolácia miestnosti

Veľmi zjednodušený výpočet výkonu je možné stanoviť podľa m2 plochy priestoru, ktoré je treba vychladiť. Na 10 m2 = 1 kW chladiaceho výkonu. V prípade záujmu o presnejší výpočet vám pomôže náš predajca.

 

Aké sú jednotlivé kroky, ak sa rozhodnem pre riešenie ZSE Klima?

Základné kroky pri klimatizáciách s platbou po montáži sú nasledovné:

  • Podpis zmluvy na dodávku a montáž klimatizácie so ZSE.
  • Dohodnutie termínu obhliadky a jej vykonanie naším montérom.
  • Uhradenie prvej časti platby za dielo.
  • Dohodnutie montáže a jej realizácia naším montérom.
  • Prebratie diela a úhrada zvyšnej ceny diela

V prípade riešení ZSE Klima Bezstarosti zákazník zaplatí nižšiu prvú platbu po obhliadke a doplatok platí v pravidelných mesačných splátkach.

 

Ako prebieha úhrada za riešenie ZSE Klima? Platí sa nejaká záloha? Je možné si zakúpiť riešenie ZSE Klima aj na splátky?

Cena diela sa pri riešeniach ZSE Klima fakturuje v dvoch krokoch – prvá časť platby vo výške 500 € sa platí po obhliadke a doplatok zvyšnej ceny diela po montáži zariadenia. Zákazníkovi sa po montáži zariadenia vystaví vyúčtovacia faktúra. Splatnosť faktúry je 14 dní.

ZSE poskytuje aj riešenie ZSE Klima Bezstarosti, pri ktorom zákazník neplatí celú cenu za klimatizáciu po jej montáži. Zákazník po obhliadke zaplatí platbu vo výške 200 € a po montáži platí cenu diela v pravidelných mesačných splátkach po dobu 6 rokov vo výške 35 € mesačne alebo 49 € mesačne po dobu 4 rokov.

 

Aká je záruka a servis na riešenie ZSE Klima?

Štandardná záruka na riešenie ZSE Klima je 3 roky (pri ZSE Klima Štandard Daikin 2 roky). Okrem štandardnej záruky poskytuje dodávateľ zariadení Daikin aj nadštandardnú záruku na materiál v trvaní 2 roky – čiže spolu 3 + 2 roky (pri ZSE Klima Štandard Daikin 1 rok, čiže spolu 2 + 1 rok) po splnení zmluvných podmienok zákazníkom.

Samsung zariadenia majú štandardnú záruku v trvaní 3 rokov a nadštandardnú záruku v trvaní 2 roky vzťahujúcu sa výlučne na kompresor zariadenia. Samozrejme zabezpečujeme záručný aj pozáručný servis.

Pri riešeniach ZSE Klima Bezstarosti platí záruka počas celej doby platnosti služby Bezstarosti, minimálne po dobu 4 alebo 6 rokov, resp. aj dlhšie, ak zákazník pokračuje vo využívaní služby..

 

Budú nutné stavebné úpravy pri inštalácii? Sú zahrnuté v cene?

Inštalácia trubiek z vonkajšej do vnútornej jednotky je v zásade v plastovom žľabe. V cene riešenia je menšie búranie cez 2 steny, cez jednu obvodovú a jednu vnútornú. Omietanie, maľovanie, stierkovanie nie je v cene riešenia zahrnuté.

 

Je možné od zmluvy po jej podpísaní odstúpiť? Za akých podmienok?

Od zmluvy na dodanie a montáž klimatizácie je možné odstúpiť do momentu montáže zariadenia.

 

Ako je to s ovládaním riešenia ZSE Klima na diaľku prostredníctvom aplikácie v mobile? Čo na to potrebujem? Kde aplikáciu nájdem? Môže aplikáciu používať viacero členov domácnosti naraz?

Riešenia ZSE Klima (okrem ZSE Klima Štandard a Multisplit) majú Wi-Fi modul. Pre ovládanie ZSE Klima prostredníctvom smartfónu musí mať zákazník v domácnosti internetové pripojenie s Wi-Fi routrom a dostatočným signálom medzi klimatizačnou jednotkou a Wi-Fi routrom. Zákazník následne môže ovládať klimatizáciu na diaľku aj mimo domova prostredníctvom aplikácie vo svojom smartfóne. Aplikácia je k dispozícii pre operačné systémy iOS (App Store) alebo Android (Google Play). Aplikáciu môže samozrejme po stiahnutí používať viacero členov domácnosti súčasne.

 

Čo obsahuje ZSE Klima Multisplit 2 x 2,5 kW?

ZSE Klima Multisplit 2 x 2,5 kW obsahuje 1 x vonkajšiu jednotku, z ktorej sú napojené 2 vnútorné jednotky, medené rúrky a elektrické káble do 3 metrov vzdialenosti každej vnútornej jednotky od vonkajšej jednotky. Väčšia vzdialenosť medzi vnútornou jednotkou a vonkajšou jednotkou sa účtuje navyše. Systém Multisplit 2 x 2,5 kW nie je technicky identický s ostatnými produktami ZSE Klima – vonkajšia jednotka je úplne iná, taktiež samotná montáž je výrazne zložitejšia. Súčasťou riešenia ZSE Klima Multisplit nie je Wi-Fi modul, je však možné si ho v prípade záujmu dokúpiť za cenu v zmysle platného Cenníka.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

Chcete sa niečo opýtať?

Komu je určené riešenie ZSE Solar?

Pre domácnosti žijúce v rodinných domoch na celom území Slovenska, ktoré chcú využívať obnoviteľný zdroj energie v podobe osvedčenej technológie solárnych kolektorov na ohrev vody. Dokážu s ním šetriť energiu, financie i životné prostredie.

Zobraziť riešenia   

 

Je toto riešenie použiteľné aj pre firmy alebo inštitúcie?

Toto riešenie nie je vhodné pre firmy a inštitúcie, nakoľko pri takýchto riešeniach je väčšinou potrebný vyšší počet kolektorov a celé riešenie sa navrhuje individuálne pre potreby konkrétnej nehnuteľnosti.

 

Aké sú výhody riešenia ZSE Solar v porovnaní s inými podobnými riešeniami na trhu?

Riešenia ZSE Solar využívajú ploché kolektory, ktorých výhodou je vysoká spoľahlivosť a dlhá životnosť. Používame kvalitné kolektory slovenského výrobcu so životnosťou viac ako 30 rokov. Riešenia ZSE Solar Komfort obsahujú dvojvetvovú čerpadlovú jednotku, ktorá umožňuje do budúcna rozšírenie na ohrev bazénu ako aj termostatický zmiešavací ventil, vďaka ktorému sa zákazník neobarí horúcou vodou.

 

Je možné inštalovať riešenie ZSE Solar aj v bytovom dome?

Riešenie ZSE Solar nie je vhodné pre bytový dom, pretože je dimenzované pre potreby bežných domácností žijúcich v rodinných domoch. V prípade bytových domov by bolo potrebné individuálne riešenie, ktoré by obsahovalo väčšie množstvo kolektorov, bolo by nutné zabezpečiť statický výpočet zaťaženia strešnej konštrukcie, prípadne i súhlas od príslušného centrálneho dodávateľa teplej vody pre bytový dom.

 

Podľa čoho by som mal zvažovať výkon zariadenia ZSE Solar?

Predovšetkým podľa počtu osôb, ktoré žijú v domácnosti a samozrejme aj podľa možností strechy – orientácie na svetovú stranu ako aj dostupnej plochy.

 

Je možné s riešením ZSE Solar ohrievať aj bazén?

Riešenie ZSE Solar Komfort je pripravené na ohrev bazénu, v prípade záujmu o rozšírenie je nutné dokúpiť ďalšie komponenty ako výmenník tepla, dodatočné solárne potrubie atď.

 

Aké sú jednotlivé kroky, ak sa rozhodnem pre riešenie ZSE Solar?

Základné kroky sú nasledovné:

  • Podpis zmluvy o dielo so ZSE.
  • Dohodnutie termínu obhliadky a jej vykonanie naším montérom.
  • Dohodnutie montáže a jej realizácia naším montérom.
  • Prebratie diela a úhrada ceny diela.

 

Aká je vhodná veľkosť a orientácia strechy? Môžem riešenie ZSE Solar inštalovať aj na rovnú strechu?

Minimálna veľkosť plochy strechy je 4 m2 pri šikmej streche a 6 m2 pri rovnej streche. Riešenie je teda vhodné aj pre rovnú strechu. Ideálna orientácia je juh, ale vyhovujúca orientácia je aj juhovýchod či juhozápad.

 

Ako sa fakturuje kúpa a inštalácia riešenia ZSE Solar? Platí sa nejaká záloha? Je možné si to zakúpiť aj na splátky?

Fakturuje sa jednorazovo, a to do 15 dní po montáži zariadenia, bez zálohovej faktúry. Riešenie nie je možné zakúpiť na splátky.

 

Je možné využiť príspevok z programu Zelená domácnostiam II?

Áno, o najbližšom kole žiadostí o finančný príspevok vás budeme informovať.

 

Aká je záruka a servis na riešenie ZSE Solar?

Záruka na solárne kolektory je 12 rokov, na nosné konštrukcie a ich komponenty 12 rokov, na solárny zásobník 2 roky, na smaltovanú nádrž 5 rokov a na čerpadlovú jednotku, expanznú nádobu, elektrické vyhrievacie teleso 2 kW a elektronický regulátor 2 roky. Samozrejme zabezpečujeme záručný aj pozáručný servis.

 

Budú nutné stavebné úpravy pri inštalácii? Sú zahrnuté v cene?

Nutné sú menšie stavebné úpravy, ktoré sa týkajú prepojenia kolektorov a solárneho zásobníka solárnym potrubím ako aj prepojenie ďalších komponentov trubkami. Tieto úpravy sú zahrnuté v cene.

 

Je možné od zmluvy po jej podpísaní odstúpiť? Za akých podmienok?

Zákazník môže odstúpiť od podpísanej zmluvy kedykoľvek až do momentu objednania materiálu na inštaláciu (objednáva sa po úspešnom absolvovaní obhliadky).

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

Chcete sa niečo opýtať?

Čo je to ZEON? Aká je to firma?

ZEON nie je firma, ide o produktovú značku patriacu pod ZSE. Pod značkou ZEON ponúka ZSE inteligentnú domácnosť ZEON Smart Domov.

Čo je to ZEON Smart Domov?

ZEON Smart Domov je riešenie inteligentnej domácnosti od ZSE. Pozostáva zo vzájomne prepojených zariadení a senzorov, ktoré sa dajú ovládať cez smartfón aj na diaľku. Je to bezdrôtové riešenie, nie je nutné v domácnosti nič vŕtať, ani pokladať žiadne káble. ZEON Smart Domov vám pomôže ušetriť energie, budete mať o vašej domácnosti lepší prehľad a zároveň vám poskytne pocit istoty, bezpečia a pohodlia.

Komu je určené riešenie ZEON Smart Domov?

ZEON Smart Domov je určený pre všetkých, ktorí sa neboja inovácií a ocenia kontrolu nad svojou domácnosťou, možnosť ušetriť energie a mať lepší pocit istoty, bezpečia a pohodlia. Riešenie je určené pre tých zákazníkov, ktorí majú v domácnosti internetové pripojenie s Wi-Fi routerom a smartfón s operačným systémom Android alebo iOS.

Je toto riešenie použiteľné aj pre firmy alebo inštitúcie?

ZEON Smart Domov je určený predovšetkým pre domácnosti, byty alebo rodinné domy.

Kedy, kde a ako bude možné riešenie reálne zakúpiť? Viem si to vopred reálne niekde pozrieť?

Riešenie ZEON Smart Domov už nie je možné zakúpiť. Predaj riešenia ZEON Smart Domov bol ukončený.

Existuje odporúčanie ako ideálne umiestniť zariadenia a senzory v mojej domácnosti?

Ku všetkým zariadeniam ZEON Smart Domov je pribalený inštalačný manuál s podrobným popisom inštalácie zariadení, odporúčaním na ich umiestnenie a s návodom pre nastavenie aplikácie a nastavenie rôznych scenárov v aplikácii.

Koľko senzorov obsahuje balík ZEON Smart Domov a koľko senzorov môžem maximálne do riešenia pripojiť?

Počet senzorov a zariadení sa odvíja od typu balíka ZEON Smart Domov.
Balík ZEON Smart Domov Variant (základný balík) obsahuje riadiacu jednotku, pohybový senzor, dverový senzor, dymový senzor a smart tlačidlo.
Balík ZEON Smart Domov Bezpečnosť obsahuje riadiacu jednotku, pohybový senzor, dverový senzor, dymový senzor, smart kameru a smart tlačidlo.
Balík ZEON Smart Domov Úspora obsahuje riadiacu jednotku, 3x smart zásuvku a smart tlačidlo.
Balík ZEON Smart Domov Zábava obsahuje riadiacu jednotku, hudobnú žiarovku a smart predlžovačku.
Balík ZEON Smart Domov Komplet obsahuje riadiacu jednotku, pohybový senzor, dverový senzor, dymový senzor, senzor zaplavenia, senzor teploty a vlhkosti, smart kameru, hudobnú žiarovku, smart zásvuku, smart predlžovačku a smart tlačidlo.
K balíku už nie je možné dokúpiť ďalšie jednotlivé senzory. Maximálny počet pripojených senzorov do riadiacej jednotky v riešení Smart Domov je 32. Predaj riešenia ZEON Smart Domov bol ukončený.

Kde nájdem aplikáciu ZEON Smart Domov? Môže aplikáciu používať viacero členov domácnosti naraz?

Aplikácia ZEON Smart Domov je dostupná v internetových obchodoch Google Play pre zariadenia s operačným systémom Android a App Store pre zariadenia s operačným systémom iOS. Aplikácia je zadarmo, je dostupná v slovenskom a maďarskom jazyku a je možné ju používať aj na viacerých smartfónoch súčasne pod rovnakým registrovaným účtom.

Je riešenie vhodné aj do exteriéru? Na akú maximálnu diaľku komunikujú senzory s riadiacou jednotkou?

Riešenie je vhodné iba do interiérového prostredia. Jednotlivé senzory komunikujú na vzdialenosť maximálneho dosahu Wi-Fi signálu.

Aký zdroj napájania majú jednotlivé zariadenia a senzory? Ako dlho vydržia?

Všetky senzory a detektory sú napájané batériami, ktoré sú dodávané priamo so zariadeniami. Výdrž batérii je približne 2 roky. Samotná výdrž záleží aj od intenzity používania zariadení. Riadiaca jednotka je napájaná 5 V adaptérom z elektrickej siete. Smart zásuvka a smart predlžovačka sú napájané z elektrickej siete.

Nebude ma mať niekto pod kontrolou a sledovať informácie o mojej domácnosti?

Údaje sa zberajú do cloudu, ktorý je na Slovensku v ZSE. ZSE zbiera len informácie o počte pripojených zariadení, nie o ich činnosti. Takže vaše súkromie ostáva nedotknuté.

Aký je postup inštalácie riešenia? Ak budem mať problém pri inštalácii, na koho sa mám obrátiť? Kto mi poradí?

Postup inštalácie zariadení ZEON Smart Domov je veľmi jednoduchý a zvládne ju každý používateľ, ktorý má skúsenosti s používaním internetu. Nie je potrebná žiadna odborná montáž.
So zariadeniami je dodávaný podrobný inštalačný manuál v slovenskom jazyku, ktorý vás inštaláciou bude sprevádzať.

Po uplynutí 4 rokov pri zakúpení na splátky ostávajú zariadenia u mňa? Budú ešte funkčné? Ako je to so zárukou a so servisom?

Pri zakúpení zariadení na splátky je zariadenie od momentu úhrady prvej časti kúpnej ceny kuriérovi stále vo vašom vlastníctve.
Po uplynutí 48 mesiacov sú zariadenia stále vaše a sú plne funkčné vrátane prístupu do aplikácie. Nebudete ale musieť platiť žiadne platby.
Záruka na zariadenia Smart Domov je 24 mesiacov. V tejto lehote bude uplatňovaný štandardný reklamačný proces na základe všeobecných obchodných podmienok.

Je možné zariadenia vrátiť späť, ak sa napríklad po pol roku mesačných splátok rozhodnem že už ich nechcem?

Zariadenia ZEON Smart Domov je možné vrátiť aj po určitom čase pri mesačných splátkach. V takomto prípade vám však bude vyúčtovaná zvyšná suma, ktorá ostáva do splatenia zariadení.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

Chcete sa niečo opýtať?