Tieto potraviny určite počas jesene nevynechajte zo svojho jedálnička - ZSE | Magazín ZSE Zdravie

Aktualizujte si Váš prehliadač

Stránka ZSE používa najnovšie technológie, ktoré Váš prehliadač nepodporuje.
Prosím, aktualizujte si ho kliknutím na logo príslušného prehliadača.

Ďakujeme za pochopenie.

Magazín ZSE Zdravie

Magazín ZSE Zdravie

/

Tieto potraviny určite počas jesene nevynechajte zo svojho jedálnička


Viete, ktoré potraviny sú pre naše telo na jeseň najlepšie? No predsa tie, ktoré dozrievajú ako posledné. Stále platí, že pre naše zdravie sú najdôležitejšie tie potraviny, ktoré sú tradičné pre určitý región. Ktoré sú to?

Hoci dnes sú už v obchodoch bežne dostupné rôzne druhy známeho aj menej známeho exotického ovocia, nemali by sme zavrhnúť ani také jabĺčka či hrušky. Práve naopak. Prinášame vám zoznam zeleniny a ovocia, ktoré by v tomto čase rozhodne nemali chýbať vo vašom jedálničku. S príchodom studeného počasia sa totiž zvyšuje chorobnosť a nedostatok slnečných lúčov má tiež svoje negatívne vplyvy na naše zdravie. Preto si účinky slniečka treba doplniť inak – vhodnou stravou. Pozrime sa, ktorými potravinami sa to dá.

Jablká

Sú plné antioxidantov a vitamínov. Poskytujú dostatok vlákniny a výborne sa hodia aj na detoxikáciu alebo pri diéte. Nie nadarmo sa vraví, že jedno jablko denne a doktora nebudete potrebovať.

Hrušky

Obsahujú množstvo vitamínu C a medi. Rovnako ako jablká, sú skvelým zdrojom vlákniny.

Tekvica

Existuje veľké množstvo rôznych odrôd. No vo všeobecnosti sú tekvice veľmi bohaté na draslík, vlákninu, ale aj na vitamíny B.

Paštrnák

Nechutí vám v polievke ani mrkva, ani petržlen? Vyskúšajte jemnú orechovú chuť paštrnáku. Výborne sa hodí do polievok a omáčok a je bohatý na draslík a vlákninu.

Kvaka

Zažíva opäť boom. Výborne chutí vo forme pyré alebo len tak pečená so zázvorom, medom a citrónom. Je to výborná potravina bohatá na vitamín C a vlákninu.

Karfiol

Možno práve najlepšie nevonia, no chutí vynikajúco. Karfiol pokojne použite miesto prílohy, alebo ho pridajte do zemiakovej kaše či polievky. Karfiol obsahuje látky, ktoré pomáhajú predchádzať rakovine. Jeho fytonutrienty, charakteristické bielou farbou znižujú cholesterol a má tiež bohatý obsah vitamínu C.

Ružičkový kel

Už malé množstvo obsahuje odporúčanú dennú dávku vitamínu K, no ružičkový kel je aj vynikajúcim zdrojom železa a kyseliny listovej.

Exotika na tanieri

Ak máte chuť aj na trochu exotiky, práve na jeseň sa výborne hodia kivi (vitamín C, draslík, meď), grapefruit (vitamín C, lykopén a pektín, ktorý znižuje cholesterol), mandarínky (vitamín C, betakarotén), datle (draslík, vláknina), granátové jablko (vysoké antioxidačné účinky, vitamín C a kyselina listová), či sladké zemiaky (vynikajúci zdroj vitamínu A, železo, pôsobia protizápalovo).