Nastavenia

Odhlásenie
  • Úvod
  • Produkty
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Pomoc a podpora
Pomoc a podpora

Energopomoc

  • Úvod
  • Pomoc a podpora
  • Energopomoc
  • Úvod
  • Produkty
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Podpora

Základné informácie

Kedy sa Energopomoc začne uplatňovať?

Podľa aktuálnych informácií sa Energopomoc začne uplatňovať od 1. januára 2026.

Dokedy bude Energopomoc uplatňovaná?

V súlade s legislatívou by Energopomoc mala byť uplatňovaná jeden kalendárny rok, to znamenápočas celého roka 2026.

Týka sa Energopomoc elektriny, plynu aj tepla?

Áno, Energopomoc sa vzťahuje na elektrinu, plyn aj teplo.

Platí Energopomoc aj pre podnikateľov?

Nie, Energopomoc sa vzťahuje na domácnosti.

Právo na Energopomoc

Mám v roku 2026 právo na Energopomoc?

Pomoc v budúcom roku dostanú zákazníci, ktorých priemerný mesačný príjem celej domácnosti (vrátane miezd, platov, výsluhových dôchodkov) za rozhodujúce obdobie (júl 2024 – jún 2025) vydelený koeficientom domácnosti neprekročí vládou stanovenú hranicu 1 930 eur mesačne. Dôležitý je v tejto súvislosti trvalý pobyt členov domácnosti zhodný s adresou odberného miesta.

Zoznam zákazníkov a ich odberných miest, na ktoré sa Energopomoc bude vzťahovať, by mal byť sfinalizovaný vpriebehu decembra.

Aké sú kritériá pre poskytnutie pomoci?

Pomoc v budúcom roku dostanú zákazníci, ktorých priemerný mesačný príjem celej domácnosti (vrátane miezd, platov, výsluhových dôchodkov) za rozhodujúce obdobie (júl 2024 – jún 2025) vydelený koeficientom domácnosti neprekročí vládou stanovenú hranicu 1 930 eur mesačne.

Ak domácnosť tvorí viacero členov, nárok závisí od výšky príjmu všetkých členov domácnosti a nižšie uvedeného koeficientu.

Pre výpočet koeficientu domácnosti treba vypočítať súčet koeficientov jednotlivých členov domácnosti. Prvý dospelý člen má koeficient 1, každý ďalší dospelý a dieťa nad 14 rokov má koeficient 0,7 a dieťa do 14 rokov má koeficient 0,5. Koeficienty všetkých členov sa spočítajú, tento súčet sa vynásobí číslom 12 a týmto číslom sa vydelí celkový ročný príjem domácnosti. Príjmy z podnikania a závislej činnosti sa berú vo výške pred zdanením.

Ak je výsledná suma nižšia ako 1 930 eur, zákazník na príslušnom odbernom mieste má nárok na Energopomoc.

Dôležitý je v tejto súvislosti zhoda trvalého pobytu všetkých členov domácnosti, ktorí vstupujú do výpočtu koeficientu domácnosti, s adresou odberného miesta.

Ďalšie dostupné podrobnosti o Energopomoci budeme pre vás spracovávať na tejto podstránke.

Pre Spoločenstvá vlastníkov: V tejto chvíli čakáme na podrobnejšie informácie zo strany Ministerstva hospodárstva SR o tom, či sa Energopomoc bude uplatňovať aj v prípade Spoločenstiev vlastníkov bytov a bytových domov. Informácie pre vás budeme aktualizovať na tejto podstránke.

Ovplyvňuje výška spotreby nárok na Energopomoc?

Podľa dostupných informácií z Ministerstva hospodárstva SR by sa nárok na Energopomoc mal odvíjaťod výšky spoločného príjmuvšetkých členov domácnosti, kde má zákazníktrvalý pobyta od koeficientu domácnosti(podrobnosti o výpočtu koeficientu sú vyššie).Výška spotrebyby podľa dostupných informácií nemalamať vplyvna výšku poskytnutej kompenzácie resp. zľavy uplatnenej pri fakturácii. Ďalšie dostupné podrobnosti o Energopomoci budeme pre vás spracovávať na tejto podstránke.

Ako často sa bude nárok na Energopomoc prehodnocovať?

Podľa súčasného zákona bude nárok domácností na Energopomoc prehodnocovaný zo strany Ministerstva hospodárstva SR minimálne raz ročne. Prípadné zmeny v nároku na Energopomoc nebudú uplatnené spätne, ale až v budúcom období.

Môže výšku Energopomoci štát v čase meniť?

Takéto rozhodnutie je vo výhradnej kompetencii Ministerstva hospodárstva SR.

Ako sa dozviem, že mám právo na Energopomoc?

Informáciu by ste mali nájsť v priebehu decembra na stránkewww.mhsr.ska zo strany Ministerstva hospodárstva vám bude v zmysle zákona zaslaná informácia do Elektronickej schránky fyzickej osoby – občana SR (za predpokladu, že ju máte aktívnu).

Ministerstvo hospodárstva SR zároveň zriadilo informačnú linku02 / 3300 3300pre informácie ohľadne Energopomoci. Našich zákazníkov, na ktorých máme e-mailovú adresu alebo mobilné telefónne číslo, budeme o Energopomoci informovať aj e-mailom alebo prostredníctvom SMS. Uistite sa prosím, či máme k dispozícii vašu správnu e-mailovú adresu a správne mobilné telefónne číslo, najlepšie aktiváciouOnline účtu ZSE.

Odkiaľ štát zistí moje údaje? Musím niečo niekam posielať?

Z vašej strany nie sú potrebné žiadne kroky, nie je potrebné zasielať žiadne údaje. Ministerstvo hospodárstva SR má k dispozícii údaje potrebné pre určenie nároku na Energopomoc z jemu dostupných registrov, z údajov od dodávateľov a distribútorov energií.

Ak bývam v nájme, kto dostane Energopomoc – ja alebo majiteľ nehnuteľnosti?

Nárok na Energopomoc si bude uplatňovať ten, kto má s dodávateľom energie uzatvorenú zmluvu o dodávke plynu alebo elektriny.

Cena a finančný dopad

O koľko bude cena vďaka Energopomoci nižšia?

Táto informácia dnes ešte presne nie je známa. Predpokladáme, že podrobnejšie informácie budú dostupné v nasledujúcich dňoch a spracujeme ich pre vás na tejto podstránke.

Ak mám právo na Energopomoc, ako sa mi zmení cena oproti roku 2025?

Táto informácia dnes ešte presne nie je známa. Predpokladáme, že podrobnejšie informácie budú dostupné v nasledujúcich dňoch a spracujeme ich pre vás na tejto podstránke.

Koľko vďaka Energopomoci ušetrím?

Táto informácia dnes ešte presne nie je známa. Predpokladáme, že podrobnejšie informácie budú dostupné v nasledujúcich dňoch a spracujeme ich pre vás na tejto podstránke.

Ako sa mi zmenia preddavkové platby?
  1. Nastavenie preddavkových platieb ovplyvňuje cena elektriny, ktorá zatiaľ pre rok 2026 nie je stanovená. Pre domácnosti sa bude líšiť podľa toho, či im vznikne alebo nevznikne nárok na Energopomoc. Zoznam zákazníkov a ich odberných miest, na ktoré sa Energopomoc bude vzťahovať, by mal byť sfinalizovaný v priebehu decembra.
  2. Radi by sme vám zároveň pripomenuli, že úprava preddavkových platieb je vhodná, ak sa výraznejšie zvýši spotreba vašej domácnosti – napríklad v dôsledku nárastu počtu spotrebičov alebo počtu členov domácnosti. Akékoľvek úpravy preddavkových platieb si viete urobiť následne aj sami, kedykoľvek a veľmi jednoducho vOnline účte ZSE.
Akej časti ceny sa Energopomoc týka?

V prípade elektriny sa Energopomoc týka iba časti ceny za dodávku elektriny.

V prípade plynu sa Energopomoc tiež týka iba časti za dodávku plynu.

Aká je výška neregulovanej ceny, v prípade, že odmietnem Energopomoc?

Výška neregulovanej ceny pre domácnosti, ktoré odmietnu Energopomoc, nebude môcť prekročiť výšku regulovanej ceny, ktorá bude určená cenovým rozhodnutím Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Bude však vyššia ako cena pre odberateľov, ktorí budú mať nárok na Energopomoc.

Fakturácia a informovanie

Ako uvidím ušetrenú sumu na faktúre?

Úspora bude zobrazená vo vyúčtovacej faktúre (ročnom vyúčtovaní) tak, aby zákazník videl, aká je úspora v eurách za megawatthodinu (€/MWh).

Dostanem peniaze na účet alebo sa to odpočíta vo faktúre?

Cena za dodávku elektriny alebo plynu bude znížená priamo vo faktúre.

Ako ma budete informovať o detailoch?

Predpokladáme, že podrobnejšie informácie budú dostupné v nasledujúcich dňoch a spracujeme ich pre vás na tejto web stránke. Našich zákazníkov, na ktorých máme e-mailovú adresu alebo mobilné telefónne číslo, budeme o Energopomoci informovať aj e-mailom alebo prostredníctvom SMS. Uistite sa prosím, či máme k dispozícii vašu správnu e-mailovú adresu a správne mobilné telefónne číslo, najlepšie aktiváciouOnline účtu ZSE.

Ako bude zákazník informovaný zo strany Ministerstva? Budú zákazníkom odosielané listy ohľadom Energopomoci?

Informácie budú uverejňované na web stránkewww.mhsr.ska v klientských centrách okresných úradov. Zákazník zároveň v zmysle zákona dostane informáciu do elektronickej schránky fyzickej osoby – občana SR, za predpokladu, že ju má aktívnu.

Ministerstvo hospodárstva SR zároveň zriadilo informačnú linku02 / 3300 3300pre informácie ohľadne Energopomoci. Podrobnejšie informácie pre zákazníkov spracúvame priebežne aj na tejto web stránke. Našich zákazníkov, na ktorých máme e-mail adresu alebo mobilné telefónne číslo, budeme o Energopomoci informovať aj e-mailom alebo prostredníctvom SMS. Uistite sa prosím, či máme k dispozícii vašu správnu e-mailovú adresu a správne mobilné telefónne číslo, najlepšie aktiváciouOnline účtu ZSE.

Bude dostupná kalkulačka, kde by som si vedel vypočítať úsporu cez Energopomoc?

O plánovanej kalkulačke zo strany ministerstva nemáme informáciu. Zákazník si nájde informáciu o úspore v eurách za megawatthodinu (€/MWh) na svojej faktúre.

Zmeny na odbernom mieste

Mám viac odberných miest, dostanem zvýhodnenú cenu pre všetky?

Energopomoc sa bude týkať toho odberného miesta, kde má zákazník evidovaný trvalý pobyt.

Stratím právo na Energopomoc, ak zmením dodávateľa?

Nie, zmena dodávateľa nemá vplyv na nárok na poskytovanú Energopomoc.

Ak sa presťahujem, budem mať stále právo na Energopomoc?

Ak je na novom odbernom mieste Energopomoc uplatňovaná v súčasnosti, nárok na ňu vám nezanikne, minimálne do času ďalšieho prehodnotenia zo strany MH SR.

Ak mením dodávateľa, bude môj nový dodávateľ vedieť, že mám nárok na Energopomoc?

Áno, ak ste mali nárok na Energopomoc, nový dodávateľ bude mať vaše odberné miesto vedené ako odberné miesto s nárokom na Energopomoc.

Uplatnenie a odmietnutie Energopomoci

Bude poskytnutie Energopomoci automatické alebo o ňu mám požiadať?

Energopomoc bude poskytnutá automaticky, z vašej strany nie sú potrebné ďalšie kroky.

Ak Energopomoc nemám, ako ju môžem získať?

Uplatnenie Energopomoci prebehne automaticky, nebudete musieť nič robiť. Ak nastane situácia, že nezískate nárok na Energopomoc a budete s tým nesúhlasiť, budete môcť podať námietku. Bližšie informácie o podávaní námietok získate v klientskom centre vášho okresného úradu, na web stránkewww.mhsr.sk, alebo na telefonickej linke Ministerstva hospodárstva SR:02 / 3300 3300.

Našich zákazníkov, na ktorých máme e-mailovú adresu alebo mobilné telefónne číslo, budeme o Energopomoci informovať aj e-mailom alebo prostredníctvom SMS. Uistite sa prosím, či máme k dispozícii vašu správnu e-mailovú adresu a správne mobilné telefónne číslo, najlepšie aktiváciouOnline účtu ZSE.

Môžem o Energopomoc žiadať cez vás (dodávateľa energie)?

Energopomoc bude poskytnutá automaticky. Z vašej strany nie sú potrebné ďalšie kroky, ani smerom k vášmu dodávateľovi energií. V prípade, že vám Energopomoc nebude poskytnutá, bude potrebné kontaktovať priamo klientske centrum vášho okresného úradu, alebo Ministerstvo hospodárstva SR prostredníctvom kontaktov na web stránkewww.mhsr.sk, alebo na telefonickej linke Ministerstva hospodárstva SR:02 / 3300 3300.

Ak mám priznané právo na Energopomoc a nechcem ju, čo mám urobiť?

Je potrebné osloviť svojho dodávateľa elektriny alebo plynu a uzatvoriť zmluvu o dodávke elektriny alebo plynu s neregulovanou cenou.

Ak zmením sadzbu (produkt), automaticky budem mať aj pri novej sadzbe (produkte) cenník s právom na Energopomoc?

Áno, za predpokladu, že aj nová sadzba je regulovanou sadzbou pre domácnosti, t.j. nedochádza k zmene na podnikateľskú sadzbu, alebo na neregulovanú sadzbu.

Cenníky a dostupné informácie

Kde nájdem cenník alebo cenu elektriny alebo plynu so zohľadnením Energopomoci?

Po sfinalizovaní podmienok Energopomoci, pripravíme cenníky, ktoré nájdete na stránkeDokumenty a tlačivá. Pôjde o cenníky pre zákazníkov s Energopomocou a zároveň cenníky pre zákazníkov, na ktorých sa Energopomoc vzťahovať nebude.

Kde nájdem cenník alebo cenu pre zákazníkov bez nároku na Energopomoc

Po sfinalizovaní podmienok Energopomoci, pripravíme cenníky, ktoré nájdete na stránkeDokumenty a tlačivá. Pôjde o cenníky pre zákazníkov s Energopomocou a zároveň cenníky pre zákazníkov, na ktorých sa Energopomoc vzťahovať nebude.

Kde viem získať aktuálne informácie?

Na web stránke Ministerstva hospodárstvawww.mhsr.sk, alebo na telefonickej linke Ministerstva hospodárstva SR:02 /3300 3300. Zároveň pre vás podrobnejšie informácie o Energopomoci spracujeme na tejto web stránke, a to priebežne po ich uverejnení zo strany Ministerstva hospodárstva SR.

Našich zákazníkov, na ktorých máme e-mailovú adresu alebo mobilné telefónne číslo, budeme o Energopomoci informovať aj e-mailom alebo prostredníctvom SMS. Uistite sa prosím, či máme k dispozícii vašu správnu e-mailovú adresu a správne mobilné telefónne číslo, najlepšie aktiváciouOnline účtu ZSE.

Kde sa mám sťažovať, ak nesúhlasím s tým, že Energopomoc nemám?

Ak nastane situácia, že nezískate Energopomoc a budete s tým nesúhlasiť, budete môcť podať námietku. Bližšie informácie získate v klientskom centre vášho okresného úradu, na internetovej stránkewww.mhsr.sk, alebo na telefonickej linke Ministerstva hospodárstva SR: 02 /3300 3300.

Špecifické situácie

Kúpim si nový byt alebo postavím nový dom – mám automatické právo na Energopomoc? Ak nie, kedy ju dostanem?

Závisí to od posúdenia Ministerstva hospodárstva SR a času, kedy bude Energopomoc prideľovaná. Ak ju nezískate v prvom možnom momente, budete mať možnosť získať Energopomoc následne v opätovnom prepočítaní. To by sa malo diať minimálne raz za rok. Predpokladáme, že podobné informácie o Energopomoci budú dostupné v nasledujúcich dňoch. Priebežne ich pre vás budeme uverejňovať na tejto webstránke.

Kedy budem mať informáciu o zvýšení zálohy, ak mi nevznikne nárok na Energopomoc?

Zoznam zákazníkov a ich odberných miest, na ktoré sa Energopomoc bude vzťahovať, by mal byť sfinalizovaný v priebehu decembra. Následne budeme vedieť poskytnúť zákazníkom informáciu, či je pre nich vhodné upraviť si výšku zálohových platieb. Akékoľvek úpravy preddavkových platieb si naši zákazníci vedia realizovať aj sami, kedykoľvek a veľmi jednoducho vOnline účte ZSE.

Mám trvalý pobyt na inej adrese než tam, kde reálne bývam. Ktorá adresa sa bude posudzovať?

V súlade so zákonom sa pri určovaní nároku na Energopomoc bude brať do úvahy adresa trvalého pobytu zákazníka a s ňou adresa súvisiaceho odberného miesta.

  • Produkty
    • Moje produkty
    • Pre domácnosti
    • Pre firmy
  • Faktúry a platby
    • Úhrada faktúry
    • Stav mojich platieb a nastavenia
    • Zmena nastavení
  • Žiadosti
    • Nová žiadosť
    • Stav mojich žiadostí
  • Blog
    • Úvod
    • Témy
    • Autori
Menu
  • Elektrina a plyn
  • Klimatizácia
  • Fotovoltika
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Pomoc a podpora
  • Blog
ZSE
  • O spoločnosti
  • Investori
  • Udržateľnosť
  • Kariéra
  • Dodávatelia tovarov, služieb a prác
  • Oznamovanie nekalých praktík
  • Informácie o spracúvaní osobných údajov zákazníkov
Kontakty
  • Žiadosti a podpora
  • Poruchy a odstávky
  • Hlásenie poistnej udalosti
  • Všetky kontakty
English version
© 2025 Energetika Slovensko, a.s., všetky práva vyhradené.    Cookies