Nastavenia

Odhlásenie
  • Úvod
  • Produkty
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Pomoc a podpora
Pomoc a podpora

Faktúry

  • Úvod
  • Pomoc a podpora
  • Faktúry
  • Úvod
  • Produkty
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Podpora

Vyberte si

Neprišla mi faktúra

Ak chcete zistiť, či vám bola vystavená faktúra, prihláste sa do vášho online účtu ZSE.

Pozrieť faktúru

Alebo vyplňte online formulár, prečo vám neprišla faktúra.

Neprišla mi faktúra
Mám nedoplatok, čo mám robiť?

Nedoplatok je potrebné uhradiť v lehote splatnosti uvedenej na faktúre dohodnutým spôsobom platby. Faktúra je považovaná za uhradenú až dňom pripísania finančných prostriedkov na účet spoločnosti ZSE Energia, a.s.

Typické prípady, kedy vznikne nedoplatok:

  • Vaša spotreba sa počas roka výrazne zmenila, napríklad kúpou nového spotrebiča alebo zariadenia do domácnosti, narodením dieťaťa a podobne, ale preddavky ste nezvýšili.
  • Odpočet spotreby bol vykonaný odhadom, pričom skutočná spotreba bola nižšia. Ak je stav na vašom elektromere alebo plynomere nižší ako stav na faktúre, môžete podať reklamáciu.
  • Váš elektromer je pokazený, napríklad meria spotrebu, aj keď je všetko v domácnosti vypnuté. Môžete u nás podať reklamáciu, ktorú zašleme na PDS (Prevádzkovateľ distribučnej sústavy). V prípade neoprávnenej reklamácie zaplatíte poplatok za preskúšanie elektromera.

Ak chcete vidieť stav vašej faktúry s nedoplatkom, prihláste sa do vášho online účtu ZSE.

Pozrieť stav faktúry

Alebo vyplňte online formulár pre ďalšie informácie k nedoplatku.

Informácia k nedoplatku
Mám preplatok, čo mám robiť?

Ak je preplatok nižší ako preddavková platba:

  • Suma bude použitá na čiastočnú úhradu najbližšej preddavkovej platby.
  • V prípade, že chcete preplatok vyplatiť, môžete oň požiadať do dátumu uvedenom na faktúre.

Ak je preplatok vyšší ako preddavková platba:

  • Sumu vám vrátime v lehote splatnosti uvedenej na faktúre.
  • Sumu vrátime dohodnutým spôsobom platby, buď poštovou poukážkou alebo prevodom na váš bankový účet.

Ak chcete vidieť stav vašej faktúry s preplatkom, prihláste sa do vášho online účtu ZSE.

Pozrieť stav faktúry

Alebo vyplňte online formulár pre ďalšie informácie k preplatku.

Informácia k preplatku
Mám preplatok, chcem zmeniť môj účet na zaslanie preplatku

Vyplňte online formulár pre zmenu vášho účtu na zasielanie preplatkov.

Zmeniť účet na preplatky
Vysvetlenie fakturácie a preddavkov

Čo je vyúčtovanie

Vyúčtovanie je vyúčtovacia faktúra za elektrinu alebo plyn a slúži na vyrovnanie rozdielu medzi cenou vami spotrebovanej energie a platbami, ktoré ste zaplatili. Výsledok vyúčtovania môže byť preplatok alebo nedoplatok.

Kedy príde vyúčtovanie

  • Ročné vyúčtovanie sa vystavuje 1 x za rok podľa fakturačnej oblasti vášho odberného miesta, zvyčajne na základe odpočtu elektromera/plynomera alebo odhadom.
  • Mimoriadne vyúčtovanie sa vystavuje napríklad v prípade ukončenia zmluvy, v prípade výmeny prístroja, pri zmene sadzby alebo na žiadosť zákazníka.

Ako príde vyúčtovanie

Môžete si zvoliť:

  • Poštou na vašu korešpondenčnú adresu.
  • E-mailom na vašu e-mailovú adresu ako elektronická faktúra vo formáte pdf.

Ako čítať vyúčtovanie

Vyúčtovanie sa môže zdať ťažko zrozumiteľné, žiaľ, podobu a presný rozpis nám, rovnako ako všetkým dodávateľom energií v SR, predpisuje Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO).

Vyúčtovanie – nedoplatok

Nedoplatok je potrebné uhradiť v lehote splatnosti uvedenej na faktúre dohodnutým spôsobom platby. Faktúra je považovaná za uhradenú až dňom pripísania finančných prostriedkov na účet spoločnosti ZSE Energia, a.s.

Typické prípady, kedy vznikne nedoplatok:

  • Vaša spotreba sa počas roka výrazne zmenila, napríklad kúpou nového spotrebiča alebo zariadenia do domácnosti, narodením dieťaťa a podobne, ale preddavky ste nezvýšili.
  • Odpočet spotreby bol vykonaný odhadom, pričom skutočná spotreba bola nižšia. Ak je stav na vašom elektromere alebo plynomere nižší ako stav na faktúre, môžete podať reklamáciu.
  • Váš elektromer je pokazený, napríklad meria spotrebu, aj keď je všetko v domácnosti vypnuté. Môžete u nás podať reklamáciu, ktorú zašleme na PDS (Prevádzkovateľ distribučnej sústavy). V prípade neoprávnenej reklamácie zaplatíte poplatok za preskúšanie elektromera.

Vyúčtovanie – preplatok

Ak je preplatok nižší ako preddavková platba:

  • Suma bude použitá na čiastočnú úhradu najbližšej preddavkovej platby.
  • V prípade, že chcete preplatok vyplatiť, môžete oň požiadať do dátumu uvedenom na faktúre.

Ak je preplatok vyšší ako preddavková platba:

  • Sumu vám vrátime v lehote splatnosti uvedenej na faktúre.
  • Sumu vrátime dohodnutým spôsobom platby, buď poštovou poukážkou alebo prevodom na váš bankový účet.

Čo sú preddavkové platby

Preddavkové platby sú zálohy za elektrinu a plyn, ktoré uhrádzate počas roka podľa harmonogramu preddavkových platieb. 1 x za rok vám pošleme vyúčtovanie a nový harmonogram.

Výška preddavkov

Určuje sa podľa predpokladanej spotreby na vašom odbernom mieste tak, aby boli vaše platby rovnomerne rozložené počas roka a aby ste v ročnom vyúčtovaní nemali veľký nedoplatok.

  • V prípade, že budete mať v ročnom vyúčtovaní nedoplatok alebo veľký preplatok, automaticky vám upravíme výšku preddavkov pre nasledujúce obdobie.
  • V prípade, že sa vaša spotreba počas roka výrazne zmení, napríklad kúpou nového spotrebiča alebo zariadenia do domácnosti, narodením dieťaťa a podobne, odporúčame vám požiadať o zvýšenie preddavkov.

Frekvencia preddavkov

Môžete si zvoliť:

  • mesačne (11 preddavkov + 1 vyúčtovanie)
  • štvrťročne (4 preddavky + 1 vyúčtovanie)
  • polročne (2 preddavky + 1 vyúčtovanie)
  • ročne (1 preddavok + 1 vyúčtovanie)

Deň splatnosti preddavkov

Určuje sa automaticky podľa fakturačnej oblasti vášho odberného miesta. V prípade, že potrebujete platby prispôsobiť napríklad dňu vašej výplaty, môžete si zvoliť z nasledovných možností:

  • 6. deň v mesiaci
  • 12. deň v mesiaci
  • 18. deň v mesiaci

Spôsob platby

Môžete si zvoliť:

  • Inkaso
  • Bankový prevod
  • Poštová poukážka
Aplikačný box[Pomohla Vam rada]
Vysvetlenie položiek na faktúre

Vyúčtovanie sa môže zdať ťažko zrozumiteľné, žiaľ, podobu a presný rozpis nám, rovnako ako všetkým dodávateľom energií v SR, predpisuje Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO).

Alebo vyplňte online formulár pre vysvetlenie položiek na faktúre.

Vysvetliť faktúru
Vysvetlenie spotreby

Ak chcete vidieť históriu spotreby za vaše odberné miesta, prihláste sa do vášho online účtu ZSE.

Pozrieť históriu spotreby

Alebo vyplňte online formulár pre vysvetlenie vašej spotreby.

Skonzultovať spotrebu
Nastavenie e-faktúry

Ak chcete zmeniť nastavenie elektronickej faktúry, vyplňte nasledovný online formulár.

Zmeniť nastavenie e-faktúry

Ak požadujete zrušiť elektronickú faktúru, vyplňte nasledovný online formulár.

Zrušiť e-faktúru
Chcem zaslať duplikát faktúry

Prihláste sa do vášho online účtu ZSE a stiahnite si duplikát faktúry.

Stiahnuť duplikát faktúry

Alebo vyplňte online formulár pre zaslanie duplikátu faktúry.

Zaslať duplikát faktúry
Samoodpočet

Odpočet elektromera môžete realizovať pomocou aplikácie Nahlásenie odpočtu cez Západoslovenskú distribučnú.

Nahlásiť odpočet
  • Produkty
    • Moje produkty
    • Pre domácnosti
    • Pre firmy
  • Faktúry a platby
    • Úhrada faktúry
    • Stav mojich platieb a nastavenia
    • Zmena nastavení
  • Žiadosti
    • Nová žiadosť
    • Stav mojich žiadostí
  • Blog
    • Úvod
    • Témy
    • Autori
Menu
  • Elektrina a plyn
  • Klimatizácia
  • Fotovoltika
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Pomoc a podpora
  • Blog
ZSE
  • O spoločnosti
  • Investori
  • Udržateľnosť
  • Kariéra
  • Dodávatelia tovarov, služieb a prác
  • Oznamovanie nekalých praktík
  • Ochrana osobných údajov
Kontakty
  • Žiadosti a podpora
  • Poruchy a odstávky
  • Hlásenie poistnej udalosti
  • Všetky kontakty
English version
© 2025 ZSE Energia, a.s., všetky práva vyhradené.    Cookies