Faktúry
Vyberte si
Kedy príde vyúčtovanie?
- Ročné vyúčtovaniesa vystavuje1 x za rok podľa fakturačnej oblastivášho odberného miesta, zvyčajne na základe odpočtu elektromera/plynomera alebo odhadom.
- Mimoriadne vyúčtovaniesa vystavuje napríklad v prípade ukončenia zmluvy, v prípade výmeny prístroja, pri zmene sadzby alebo na žiadosť zákazníka.
Ako príde vyúčtovanie, si môžete zvoliť:
- e-mailom na vašu e-mailovú adresuako elektronická faktúra vo formáte pdf, alebo
- poštou na vašukorešpondenčnú adresu.
Ak chcete zistiť, či vám bola vystavená faktúra, prihláste sa do vášho online účtu ZSE.
Alebo vyplňte online formulár, prečo vám neprišla faktúra.
Nedoplatok je potrebné uhradiť v lehote splatnosti uvedenej na faktúre dohodnutým spôsobom platby. Faktúra je považovaná za uhradenú až dňom pripísania finančných prostriedkov na účet spoločnosti Energetika Slovensko, a.s.
Typické prípady, kedy vznikne nedoplatok:
- Vaša spotreba sa počas roka výrazne zmenila, napríklad kúpou nového spotrebiča alebo zariadenia do domácnosti, narodením dieťaťa a podobne, ale preddavky ste nezvýšili.
- Odpočet spotreby bol vykonaný odhadom, pričom skutočná spotreba bola nižšia. Ak je stav na vašom elektromere alebo plynomere nižší ako stav na faktúre, môžete podať reklamáciu.
- Váš elektromer je pokazený, napríklad meria spotrebu, aj keď je všetko v domácnosti vypnuté. Môžete u nás podať reklamáciu, ktorú zašleme na PDS (Prevádzkovateľ distribučnej sústavy). V prípade neoprávnenej reklamácie zaplatíte poplatok za preskúšanie elektromera.
Ak chcete vidieť stav vašej faktúry s nedoplatkom, prihláste sa do vášho online účtu ZSE.
Alebo vyplňte online formulár pre ďalšie informácie k nedoplatku.
Ak je preplatok nižší ako preddavková platba:
- Suma bude použitá na čiastočnú úhradu najbližšej preddavkovej platby.
- V prípade, že chcete preplatok vyplatiť, môžete oň požiadať do dátumu uvedenom na faktúre.
Ak je preplatok vyšší ako preddavková platba:
- Sumu vám vrátime v lehote splatnosti uvedenej na faktúre.
- Sumu vrátime dohodnutým spôsobom platby, buď poštovou poukážkou alebo prevodom na váš bankový účet.
Ak chcete vidieť stav vašej faktúry s preplatkom, prihláste sa do vášho online účtu ZSE.
Alebo vyplňte online formulár pre ďalšie informácie k preplatku.
Vyplňte online formulár pre zmenu vášho účtu na zasielanie preplatkov.
Vyúčtovanie sa môže zdať ťažko zrozumiteľné, žiaľ, podobu a presný rozpis nám, rovnako ako všetkým dodávateľom energií v SR, predpisuje Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO).
Alebo vyplňte online formulár pre vysvetlenie položiek na faktúre.
Ak chcete vidieť históriu spotreby za vaše odberné miesta, prihláste sa do vášho online účtu ZSE.
Alebo vyplňte online formulár pre vysvetlenie vašej spotreby.
Ak chcete zmeniť nastavenie elektronickej faktúry, vyplňte nasledovný online formulár.
Prihláste sa do vášho online účtu ZSE a stiahnite si duplikát faktúry.
Alebo vyplňte online formulár pre zaslanie duplikátu faktúry.
Ak je odberné miesto prístupné, odpočet vykonáva príslušný distribútor (podľa územnej pôsobnosti)*.
Každá distribučná spoločnosť umožňuje zákazníkom zadať aj samoodpočet prostredníctvom aplikácie, ktorú nájdete na ich stránkach.
Elektrina
Západoslovenská distribučná, a. s.
Stredoslovenská distribučná, a. s.
Východoslovenská distribučná, a. s.
Plyn
SPP – distribúcia, a. s.
* Výnimkou je odpočet plynu u zákazníkov s tarifou D1, u ktorých distribútor odpočet nerobí, ale vykonáva ho zákazník.