Riešenie problémov s faktúrami a platbami
Vyberte tému
Neprišla mi faktúra
Kontrola faktúr
Faktúry a preddavkové platby si môžete skontrolovať vo vašom online účte. Môžete si tiež stiahnuť faktúru vo formáte pdf, skontrolovať alebo zmeniť nastavenie elektronickej faktúry a nastavenie korešpondenčnej adresy.
Typické príčiny nedoručenia faktúry
- Faktúru sme zaslali na adresu, kde už nebývate. Nahláste nám novú korešpondenčnú adresu.
- E-mail s e-faktúrou bol vaším poskytovateľom e-mailovej služby zaradený do priečinka SPAM. Skontrolujte priečinok SPAM.
- E-mail nebolo možné doručiť, pretože máte plnú schránku. Vyčistite svoju e-mailovú schránku.
- E-mail nebolo možné doručiť, pretože vaša e-mailová adresa bola zrušená. Nahláste nám váš nový e-mail.
Ak požadujete doposlať chýbajúcu faktúru,kontaktujte nás.
Aplikačný box[Pomohla Vam rada]
Prišla mi upomienka
Ak vám prišla upomienka, odporúčame vám okamžitú úhradu nedoplatku podľa informácií v upomienke, aby nedošlo k odpojeniu vášho odberného miesta od elektriny alebo plynu.
V prípade, že ste chýbajúcu platbu už uhradili, je možné, že platba nebola ešte pripísaná na náš účet. Kontaktujte nás a predložte doklad o úhrade. Podľa Obchodného zákonníka je peňažný záväzok splnený až pripísaním sumy na účet veriteľa v banke.
Aplikačný box[Pomohla Vam rada]
Prečo mám nedoplatok
Typické prípady, kedy vznikne nedoplatok
- Vaša spotreba sa počas roka výrazne zmenila, napríklad kúpou nového spotrebiča alebo zariadenia do domácnosti, narodením dieťaťa a podobne, ale preddavky ste nezvýšili.
- Odpočet spotreby bol vykonaný odhadom, pričom skutočná spotreba bola nižšia. Ak je stav na vašom elektromere alebo plynomere nižší ako stav na faktúre, môžete podať reklamáciu.
- Váš elektromer je pokazený, napríklad meria spotrebu, aj keď je všetko v domácnosti vypnuté. Môžete podať reklamáciu na PDS (Prevádzkovateľ distribučnej sústavy). V prípade neoprávnenej reklamácie zaplatíte poplatok za preskúšanie elektromera.
Aplikačný box[Pomohla Vam rada]