/

Prepis plynu po zosnulom

Poradíme vám, ako postupovať pri prepise plynu po zosnulom odberateľovi v domácnosti.

1.

Vyplňte žiadosť

Vyplniť žiadosť online   Ďalšie možnosti ako podať žiadosť  

K vyplneniu online žiadosti budete potrebovať online účet. Ak ešte online účet nemáte, zaregistrujte sa. Je to jednoduché a bezplatné. Viac o online účte

Pripravte si:

  • zákaznícke číslo zosnulého zákazníka a číslo miesta spotreby, ktoré chcete prepísať (obe nájdete na vyúčtovacej faktúre),
  • úmrtný list (alebo jeden z dokumentov: Oznámenie o úmrtí odberateľa, právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho, právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve),
  • ak ste úplne nový zákazník, pripravte si občianský preukaz,
  • číslo bankového účtu pre nastavenie zasielania preplatkov,
  • stav plynomera - Stav plynomera odčítajte bez desatinného miesta. Od uvedeného stavu plynomera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi.
2.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme automaticky do niekoľkých hodín. O spracovaní žiadosti vás budeme informovať e-mailom.

3.

Po prepise

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

Ďalšie možnosti ako podať žiadosť

1.

Pripravte si

Vyplňte, vytlačte a podpíšte:

Žiadosť o zmenu odberateľa na odbernom mieste – prepis

Pred zaslaním žiadosti si pripravte:

  • zákaznícke číslo zosnulého zákazníka a číslo miesta spotreby, ktoré chcete prepísať (obe nájdete na vyúčtovacej faktúre),
  • úmrtný list (alebo jeden z dokumentov: Oznámenie o úmrtí odberateľa, právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho, právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve),
  • číslo bankového účtu pre nastavenie zasielania preplatkov,
  • stav plynomera - Stav plynomera odčítajte bez desatinného miesta. Od uvedeného stavu plynomera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi.
2.

Napíšte nám

Žiadosť pošlite e‑mailom na adresu:

kontakt@zse.sk

alebo žiadosť pošlite poštou na adresu:

ZSE Energia, a.s., P.O.Box 325, 810 00 Bratislava 1

3.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme do 30 dní od jej prijatia.

4.

Podpis zmluvy

Poštou vám pošleme zmluvu, ktorú je potrebné podpísať a zaslať späť v návratovej obálke.

5.

Po prepise

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

1.

Poskytnutie informácie o úmrtí

Skôr, ako nám zatelefonujete s požiadavkou o prepis odberného miesta po zosnulom, budeme potrebovať od vás dokument o úmrtí. Bez takéhoto dokladu nie je možné prepis vykonať.

Dokument pošlite na adresu:
ZSE Energia, a.s., P.O.Box 325, 810 00 Bratislava 1

alebo e-mailom na adresu:
kontakt@zse.sk

Požadovaný je aspoň jeden z dokumentov:

  • Úmrtný list,
  • Oznámenie o úmrtí odberateľa,
  • právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho,
  • právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve.

 

Do správy pripojte tieto informácie:

  • zákaznícke číslo zosnulého zákazníka
  • adresu odberného miesta, ktoré chcete prepísať
  • stav plynomera (odčítajte bez desatinného miesta)
2.

Zavolajte nám

O prijatí dokumentu o úmrtí vás budeme informovať e-mailom alebo listom. Následne nám zatelefonujte a dohodneme si zmluvné podmienky vášho odberu.

Ak sa nám neozvete do 5 dní s požiadavkou na uzavretie novej zmluvy, odberné miesto na základe doručeného dokumentu odpojíme. Nie je možné dodávať plyn zosnulému zákazníkovi.

Zákaznícka linka je tu pre vás počas pracovných dní od 7:00 do 19:00.

0850 111 555

3.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme počas vášho telefonátu.

4.

Podpis zmluvy

Poštou vám pošleme zmluvu, ktorú je potrebné podpísať a zaslať späť v návratovej obálke.

5.

Po prepise

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

1.

Pripravte si

Vyplňte, vytlačte a podpíšte:

Žiadosť o zmenu odberateľa na odbernom mieste – prepis

Pred návštevou si pripravte:

  • úmrtný list (alebo jeden z dokumentov: Oznámenie o úmrtí odberateľa, právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho, právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve),
  • stav plynomera - Stav plynomera odčítajte bez desatinného miesta. Od uvedeného stavu plynomera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi.
2.

Navštívte nás

Naše ZSE Centrá sú tu pre vás.

Rezervovať termín  
3.

Podpis zmluvy

Pri návšteve ZSE Centra podpíšete zmluvu.

4.

Po prepise

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

Chcete sa niečo opýtať?

Zobraziť kontakty