Nastavenia

Odhlásenie
  • Úvod
  • Produkty
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Pomoc a podpora
Pomoc a podpora

Virtuálna batéria pre elektromobil

  • Úvod
  • Pomoc a podpora
  • Virtuálna batéria pre elektromobil
  • Úvod
  • Produkty
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Podpora

Vyberte si

Kde nájdem informácie o zúčtovaní elektriny uloženej vo Virtuálnej batérii pre elektromobil a jej využití na domácu spotrebu a na nabíjanie v sieti ZSE Drive?

Celkové zúčtovanie uloženej elektriny vo Virtuálnej batérii pre elektromobil a jej využitia prebieha v odberateľskej a dodávateľskej faktúre za výrobu elektriny. Prebytky elektriny odoslané do Siete ZSE Drive nebudú predmetom pásmového ocenenia a uvidíte ich v dodávateľskej faktúre za výrobu ako počet kWh. Informáciu o presunutých a využitých kWh elektriny, ktoré ste sa rozhodli vyčerpať cez nabíjacie stanice ZSE Drive, nájdete po prihlásení sa do svojho profilu v mobilnej aplikácii ZSE Drive.

Koľko elektriny si môžem maximálne uložiť do Virtuálnej batérie pre elektromobil?

Na nabíjaciu kartu pre elektromobil ZSE Drive si môžete preniesť maximálne 95 % elektriny uloženej vo Virtuálnej batérii pre elektromobil.

Koľko stojí Virtuálna batéria pre elektromobil?

Fixný mesačný poplatok je 3 € mesačne (vrátane DPH).

Aké sú poplatky spojené s ukladaním a čerpaním elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil?

V prípade ukladania elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil neplatíte nikomu nič, ani prevádzkovateľovi distribučnej sústavy. Pri čerpaní elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil naspäť pre svoju domácu spotrebu, platíte len poplatky prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Keď si presúvate elektrinu na svoju nabíjaciu kartu ZSE Drive, neplatíte žiadne poplatky navyše.

Aké sú podmienky poskytovania Virtuálnej batérie pre elektromobil?

Zákazník, ktorý má záujem o Virtuálnu batériu pre elektromobil od ZSE, musí spĺňať nasledovné:

  • mať nainštalované fotovoltické zariadenie, riadne uvedené do prevádzky a pripojené k distribučnej sústave (fotovoltika môže byť od akéhokoľvek dodávateľa)
  • výroba elektriny (odovzdávacie miesto) zaradené do ZSE
  • zákazník alebo ním určená oprávnená osoba je zároveň zákazníkom ZSE Drive
  • na zvolenej ZSE Drive karte je využívaný jeden z programov Partner Safe, Road Safe alebo Flat Safe

Môžem si stanoviť vlastný termín vyúčtovania Virtuálnej batérie pre elektromobil?

Vyúčtovací cyklus Virtuálnej batérie pre elektromobil prebieha na mesačnej báze, nakoľko na mesačnej báze sa odosielajú prebytky elektriny do Siete ZSE Drive za účelom nabíjania elektrického vozidla a nemôžete si ho nastaviť inak.

Ako a kedy môžem zmeniť pomer využívania elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil medzi domácou spotrebou a nabíjacou kartou ZSE Drive?

Zákazník je oprávnený 1 x za kalendárny mesiac vykonať zmenu:

  • % rozdelenia uloženej elektriny
  • čísla zvolenej nabíjacej karty ZSE Drive

O zmenu je potrebné požiadať vyplnením žiadosti a doručením

  • písomne na adresu ZSE Energia, a. s., Čulenova 6, 816 47 Bratislava 1
  • osobne do akéhokoľvek ZSE Centra
  • e-mailom na kontakt@zse.sk
Aké časové pravidlo platí pre čerpanie uloženej elektriny na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive?

Zvolené % kWh z uloženej elektriny v mesiaci M čerpá zákazník na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive v mesiaci M+2.

Príklad: V mesiaci 06/2025 je Virtuálna batéria pre elektromobil účinná a prebieha výroba elektriny. V mesiaci 07/2025 prebehne vyúčtovanie elektriny, ktorú si zákazník zvolil na svoju spotrebu. Na zákazníkom určenú kartu ZSE Drive budú zvolené kWh pripísané k 1. 8. 2025. Zákazník si musí tieto presunuté kWh vyčerpať do konca augusta 2025, ich prenos do ďalšieho mesiaca nie je možný.

Mám záujem o službu Virtuálna batéria pre elektromobil, ale zatiaľ nie som zákazníkom ZSE Drive. Čo mám robiť?

Kliknite na stránku ZSE Drive, kde nájdete bližšie informácie o programoch Partner Safe, Road Safe a Flat Safe. Stačí si jeden z nich vybrať a registrovať sa.

V prípade akýchkoľvek otázok môžete kontaktovať priamo Zákaznícku linku ZSE Drive na 0800 555 800 alebo e-mailom na elektromobilita@zse.sk.

Môžu Virtuálnu batériu pre elektromobil využívať aj zákazníci mimo územia ZSE?

Virtuálnu batériu pre elektromobil môžu využívať všetci zákazníci, ktorí odoberajú elektrinu od ZSE bez ohľadu na distribučné územie, to znamená, kdekoľvek na Slovensku, samozrejme, za splnenia predchádzajúcich podmienok.

Môžem mať Virtuálnu batériu pre elektromobil, aj keď mám fotovoltiku od iného dodávateľa ako ZSE?

Áno. Virtuálnu batériu pre elektromobil môžete mať bez ohľadu na to, od koho máte inštalované fotovoltické zariadenie na vašom dome. To sa vzťahuje na fotovoltické riešenia inštalované v minulosti, ako aj na fotovoltické riešenia, o ktorých domácnosti ešte len uvažujú. Jedinou podmienkou je, aby bola vaša fotovoltika riadne pripojená do distribučnej sústavy.

Aký je rozdiel medzi fyzickou a Virtuálnou batériou?

Fyzická batéria je umiestnená priamo v domácnosti zákazníka, Virtuálna batéria pre elektromobil je virtuálne úložisko, ktoré prevádzkuje ZSE (zákazník ju nemá fyzicky umiestnenú doma). Ďalší rozdiel je v cene týchto batérií. Fyzická batéria stojí niekoľko tisíc eur a Virtuálnu batériu pre elektromobil ZSE poskytuje za poplatok 3 € mesačne. Ak zákazník vlastní fyzickú batériu a je stále pripojený do distribučnej siete, platí variabilné poplatky len za elektrinu, ktorú odoberie z distribučnej siete (ak sa mu náhodou minie uložená elektrina z batérie). V prípade Virtuálnej batérie pre elektromobil zákazník platí pri odbere elektriny z virtuálnej batérie len poplatky prevádzkovateľa distribučnej sústavy (keď si berie elektrinu z Virtuálnej batérie pre elektromobil naspäť pre svoju domácu spotrebu). V prípade ukladania elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil neplatí zákazník nič, ani prevádzkovateľovi distribučnej sústavy.

Čo sa stane v prípade výpadku distribučnej siete (elektriny)?

V tomto prípade nefunguje odber zo siete ani z Virtuálnej batérie pre elektromobil. Ukladanie prebytkov do Virtuálnej batérie pre elektromobil taktiež nebude možné.

Má Virtuálna batéria pre elektromobil vplyv na získanie finančného príspevku z programu Zelená domácnostiam?

Virtuálna batéria pre elektromobil nemá vplyv na získanie finančného príspevku. Finančný príspevok nie je možné získať špeciálne na Virtuálnu batériu pre elektromobil, ale len na celé fotovoltické riešenie. Podrobnosti o aktuálnom programe Zelená domácnostiam nájdete tu.

Čo v prípade vysokej a nízkej tarify (VT a NT)?

Elektrinu uloženú vo Virtuálnej batérii pre elektromobil vám v prípade čerpania pre domácu spotrebu kompenzujeme v rovnakom pomere VT a NT ako v prípade vášho štandardného odberu zo siete.

Koľko panelov si od vás mám zakúpiť, aby som čo najlepšie využil Virtuálnu batériu?

To závisí od celkovej spotreby elektriny vo vašej domácnosti a od spôsobu ako v priebehu dňa vaša domácnosť funguje z pohľadu spotreby elektriny. V súčasnosti najpredávanejším riešením je Fotovolt Štandard 4 kW s 10 panelmi a s Virtuálnou batériou k tomu. Úžitok z virtuálnej batérie pocítite, akonáhle si do nej uložíte aspoň 500 kWh ročne.

  • Produkty
    • Moje produkty
    • Pre domácnosti
    • Pre firmy
  • Faktúry a platby
    • Úhrada faktúry
    • Stav mojich platieb a nastavenia
    • Zmena nastavení
  • Žiadosti
    • Nová žiadosť
    • Stav mojich žiadostí
  • Blog
    • Úvod
    • Témy
    • Autori
Menu
  • Elektrina a plyn
  • Klimatizácia
  • Fotovoltika
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Pomoc a podpora
  • Blog
ZSE
  • O spoločnosti
  • Investori
  • Udržateľnosť
  • Kariéra
  • Dodávatelia tovarov, služieb a prác
  • Oznamovanie nekalých praktík
  • Ochrana osobných údajov
Kontakty
  • Žiadosti a podpora
  • Poruchy a odstávky
  • Hlásenie poistnej udalosti
  • Všetky kontakty
English version
© 2025 ZSE Energia, a.s., všetky práva vyhradené.    Cookies