Prepis elektriny po zosnulom
Krok 1.
Vyplňte žiadosť
Pripravte si:
- zákaznícke číslo zosnulého zákazníka a číslo miesta spotreby, ktoré chcete prepísať (obe nájdete na vyúčtovacej faktúre),
- úmrtný list (alebo jeden z dokumentov: Oznámenie o úmrtí odberateľa, právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho, právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve),
- ak ste úplne nový zákazník, pripravte si občianský preukaz,
- číslo bankového účtu pre nastavenie zasielania preplatkov,
- stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter) – Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter – inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
Krok 2.
Vašu žiadosť spracujeme
- Žiadosť obvykle spracujeme automaticky do niekoľkých hodín.
- O spracovaní vašej žiadosti vás budeme informovať e-mailom.
Krok 3.
Po prepise
- V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
- Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.
Aplikačný box[Pomohla Vam rada]
Ďalšie možnosti ako podať žiadosť
E-mailom alebo poštou
Krok 1.
Pripravte si
Vyplňte, vytlačte a podpíšte žiadosť a jednu zmluvu z uvedených možností:
- Žiadosť o ukončenie zmluvy zo združenej dodávky elektriny dohodou – zmena odberateľa
- Žiadosť o ukončenie zmluvy zo združenej dodávky elektriny dohodou – zmena odberateľa
- Zmluva o združenej dodávke elektriny – doba určitá
- Zmluva o združenej dodávke elektriny – doba určitá
- Zmluva o združenej dodávke elektriny – doba neurčitá
- Zmluva o združenej dodávke elektriny – doba neurčitá
Pripravte si:
- úmrtný list (alebo jeden z dokumentov: Oznámenie o úmrtí odberateľa, právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho, právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve),
- stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter) – Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter – inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
Krok 2.
Napíšte nám
Žiadosť, zmluvu, úmrtný list a stav elektromera pošlite e‑mailom na adresu:
alebo žiadosť pošlite poštou na adresu:
ZSE Energia, a.s., P.O.Box 325, 810 00 Bratislava 1
Krok 3.
Vašu žiadosť spracujeme
V prípade e-mailu odpovedáme do 24 hodín počas pracovného týždňa. V prípade listovej požiadavky žiadosť obvykle spracujeme do 30 dní od jej prijatia.
O výsledku spracovania vás budeme informovať e-mailom alebo listom.
Krok 4.
Po prepise
- V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy na adresu, ktorú uvediete v žiadosti. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
- Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.
Aplikačný box[Pomohla Vam rada]
Osobne
Krok 1.
Pripravte si
Pred návštevou si pripravte:
- občiansky preukaz, adresu a EIC odberného miesta, ktoré chcete prepísať,
- úmrtný list (alebo jeden z dokumentov: Oznámenie o úmrtí odberateľa, právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho, právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve),
- stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter) – Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter – inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
Krok 2.
Navštívte nás
Radi vás privítame v našich ZSE Centrách. Stretnutie si môžete rezervovať na presný termín.
Krok 3.
Vašu žiadosť spracujeme
Žiadosť spracujeme okamžite počas vašej návštevy.
Krok 4.
Po prepise
- V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy na adresu, ktorú uvediete v žiadosti. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
- Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.
Aplikačný box[Pomohla Vam rada]