/

Prepis elektriny po zosnulom

Poradíme vám, ako postupovať pri prepise elektriny po zosnulom odberateľovi v domácnosti.

1.

Vyplňte žiadosť

Vyplniť žiadosť online   Ďalšie možnosti ako podať žiadosť  

K vyplneniu online žiadosti budete potrebovať online účet. Ak ešte online účet nemáte, zaregistrujte sa. Je to jednoduché a bezplatné. Viac o online účte

Pripravte si:

  • zákaznícke číslo zosnulého zákazníka a číslo miesta spotreby, ktoré chcete prepísať (obe nájdete na vyúčtovacej faktúre),
  • úmrtný list (alebo jeden z dokumentov: Oznámenie o úmrtí odberateľa, právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho, právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve),
  • ak ste úplne nový zákazník, pripravte si občianský preukaz,
  • číslo bankového účtu pre nastavenie zasielania preplatkov,
  • stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter) - Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter - inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
2.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme automaticky do niekoľkých hodín. O spracovaní žiadosti vás budeme informovať e-mailom.

3.

Po prepise

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
  • Nezabudnite odhlásiť úhradu poplatkov RTVS zo zosnulého a nahlásiť nového platiteľa. Pre odhlásenie poplatkov RTVS potrebujete poslednú vyúčtovaciu faktúru elektriny.
  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

Ďalšie možnosti ako podať žiadosť

1.

Pripravte si

Vyplňte, vytlačte a podpíšte:

Žiadosť o zmenu odberateľa na odbernom mieste – prepis

Pred zaslaním žiadosti si pripravte:

  • zákaznícke číslo zosnulého zákazníka a číslo miesta spotreby, ktoré chcete prepísať (obe nájdete na vyúčtovacej faktúre),
  • úmrtný list (alebo jeden z dokumentov: Oznámenie o úmrtí odberateľa, právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho, právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve),
  • číslo bankového účtu pre nastavenie zasielania preplatkov,
  • stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter) - Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter - inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
2.

Napíšte nám

Žiadosť pošlite e‑mailom na adresu:

kontakt@zse.sk

alebo žiadosť pošlite poštou na adresu:

ZSE Energia, a.s., P.O.Box 325, 810 00 Bratislava 1

3.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme do 30 dní od jej prijatia.

4.

Podpis zmluvy

Poštou vám pošleme zmluvu, ktorú je potrebné podpísať a zaslať späť v návratovej obálke.

5.

Po prepise

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy na adresu, ktorú uvediete v žiadosti. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
  • Nezabudnite odhlásiť úhradu poplatkov RTVS zo zosnulého a nahlásiť nového platiteľa. Pre odhlásenie poplatkov RTVS potrebujete poslednú vyúčtovaciu faktúru elektriny.
  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

1.

Poskytnutie informácie o úmrtí

Skôr, ako nám zatelefonujete s požiadavkou o prepis odberného miesta po zosnulom, budeme potrebovať od vás dokument o úmrtí. Bez takéhoto dokladu nie je možné prepis vykonať.

Dokument pošlite na adresu:
ZSE Energia, a.s., P.O.Box 325, 810 00 Bratislava 1

alebo e-mailom na adresu:
kontakt@zse.sk

Požadovaný je aspoň jeden z dokumentov:

  • Úmrtný list,
  • Oznámenie o úmrtí odberateľa,
  • právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho,
  • právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve.

 

Do správy pripojte tieto informácie:

  • zákaznícke číslo zosnulého zákazníka
  • adresu odberného miesta, ktoré chcete prepísať
  • stav elektromera (odčítajte bez desatinného miesta)
2.

Zavolajte nám

O prijatí dokumentu o úmrtí vás budeme informovať e-mailom alebo listom. Následne nám zatelefonujte a dohodneme si zmluvné podmienky vášho odberu.

Ak sa nám neozvete do 5 dní s požiadavkou na uzavretie novej zmluvy, odberné miesto na základe doručeného dokumentu odpojíme. Nie je možné dodávať elektrinu zosnulému zákazníkovi.

Zákaznícka linka je tu pre vás počas pracovných dní od 7:00 do 19:00.

0850 111 555

3.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme počas vášho telefonátu.

4.

Podpis zmluvy

Poštou vám pošleme zmluvu, ktorú je potrebné podpísať a zaslať späť v návratovej obálke.

5.

Po prepise

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy na adresu, ktorú uvediete v žiadosti. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
  • Nezabudnite odhlásiť úhradu poplatkov RTVS zo zosnulého a nahlásiť nového platiteľa. Pre odhlásenie poplatkov RTVS potrebujete poslednú vyúčtovaciu faktúru elektriny.
  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

1.

Pripravte si

Vyplňte, vytlačte a podpíšte:

Žiadosť o zmenu odberateľa na odbernom mieste – prepis

Pred návštevou si pripravte:

  • úmrtný list (alebo jeden z dokumentov: Oznámenie o úmrtí odberateľa, právoplatné Rozhodnutie súdu o vyhlásení za mŕtveho, právoplatné Osvedčenie o dedičstve alebo Uznesenie o dedičstve),
  • stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter) - Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter - inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
2.

Navštívte nás

Naše ZSE Centrá sú tu pre vás.

Rezervovať termín  
3.

Podpis zmluvy

Pri návšteve ZSE Centra podpíšete zmluvu.

4.

Po prepise

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu pôvodnej zmluvy na adresu, ktorú uvediete v žiadosti. V prípade preplatku predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. Ak dedičské konanie ešte neskončilo, odporúčame vám oznámiť príslušnému notárovi prejednávajúcemu dedičské konanie existenciu preplatku po zosnulom a po ukončení dedičského konania nám predložte Osvedčenie o dedičskom konaní. V prípade, ak je viac dedičov a preplatok nebol zahrnutý do dedičského konania, predložte súhlasy ostatných dedičov s vyplatením preplatku vám.
  • Nezabudnite odhlásiť úhradu poplatkov RTVS zo zosnulého a nahlásiť nového platiteľa. Pre odhlásenie poplatkov RTVS potrebujete poslednú vyúčtovaciu faktúru elektriny.
  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb pre nového odberateľa.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

Chcete sa niečo opýtať?

Zobraziť kontakty