/

Prepis elektriny - dve domácnosti

Poradíme vám, ako postupovať pri prepise elektriny pri predaji, kúpe alebo darovaní bytu, rodinného domu, garáže alebo chaty medzi dvomi fyzickými osobami.

1.

Pôvodný odberateľ vyplní žiadosť

Vyplniť žiadosť online   Ďalšie možnosti ako podať žiadosť  

K vyplneniu online žiadosti budete potrebovať online účet. Ak ešte online účet nemáte, zaregistrujte sa. Je to jednoduché a bezplatné. Viac o online účte

Pred spustením žiadosti:

  • Uhraďte všetky faktúry a preddavkové platby k prepisovanému odbernému miestu. Faktúry a platby môžete skontrolovať vo vašom online účte. Všetky uhradené preddavkové platby vám budú zaúčtované vo vyúčtovacej faktúre po dokončení prepisu.
  • Zistite stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter). Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter - inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
  • Zistite e-mail a mobil nového odberateľa. Po podaní žiadosti pošleme novému odberateľovi e-mail a SMS pre potvrdenie prepisu. Stav spracovania žiadosti môžete sledovať vo vašom online účte.
2.

Nový odberateľ potvrdí žiadosť

Nový odberateľ:

  • klikne na odkaz v notifikačnom e-maile so žiadosťou o prepis,
  • prihlási sa do svojho online účtu,
  • potvrdí stav elektromera ku dňu prepisu,
  • nastaví si zmluvné podmienky a vyjadrí súhlas s novou zmluvou,
  • ak je to úplne nový zákazník, priloží sken alebo fotografiu občianskeho preukazu (prednú aj zadnú stranu).

Žiadosť je potrebné potvrdiť najneskôr do 14 dní. V opačnom prípade bude žiadosť o prepis automaticky zrušená.

3.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme automaticky do niekoľkých hodín. O spracovaní žiadosti budeme pôvodného aj nového zákazníka informovať e-mailom.

4.

Po prepise

Pôvodný odberateľ:

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu zmluvy.
  • Po úhrade vyúčtovacej faktúry si nezabudnite zrušiť trvalý príkaz na úhradu platieb za elektrinu alebo nastavenú platbu inkasom.

Nový odberateľ:

  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb.

Pomohla vám táto rada?

Áno   Nie

Ďalšie možnosti ako podať žiadosť

1.

Pripravte si

Vyplňte, vytlačte a podpíšte:

Žiadosť o zmenu odberateľa na odbernom mieste – prepis

Je nevyhnutné, aby žiadosť podpísal pôvodný aj nový odberateľ.

Pred zaslaním žiadosti:

  • Pôvodný odberateľ - uhraďte všetky faktúry a preddavkové platby k prepisovanému odbernému miestu. Faktúry a platby môžete skontrolovať vo vašom online účte. Všetky uhradené preddavkové platby vám budú zaúčtované vo vyúčtovacej faktúre po dokončení prepisu.
  • Zistite stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter). Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter - inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
2.

Napíšte nám

Žiadosť pošlite e‑mailom z e‑mailovej adresy, ktorú máte u nás nahlásenú na adresu:

kontakt@zse.sk

alebo žiadosť pošlite poštou na adresu:

ZSE Energia, a.s., P.O.Box 325, 810 00 Bratislava 1

3.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme do 30 dní od jej prijatia.

4.

Po prepise

Pôvodný odberateľ:

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu zmluvy.
  • Po úhrade vyúčtovacej faktúry si nezabudnite zrušiť trvalý príkaz na úhradu platieb za elektrinu alebo nastavenú platbu inkasom.

Nový odberateľ:

  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

1.

Pôvodný odberateľ - zavolajte nám

Zákaznícka linka je tu pre vás počas pracovných dní od 7:00 do 19:00.

0850 111 555

Pre urýchlenie vybavenia žiadosti vám odporúčame, aby ste volali spolu s novým zákazníkom, na ktorého požadujete elektrinu prepísať, ale nie je to nevyhnutné. Najskôr budeme rozprávať s vami a zaevidujeme vašu požiadavku.

Pred telefonátom:

  • Uhraďte všetky faktúry a preddavkové platby k prepisovanému odbernému miestu. Faktúry a platby môžete skontrolovať vo vašom online účte. Všetky uhradené preddavkové platby vám budú zaúčtované vo vyúčtovacej faktúre po dokončení prepisu.
  • Pripravte si vaše zákaznícke číslo, adresu a EIC odberného miesta, ktoré chcete prepísať.
  • Zistite stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter). Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter - inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
2.

Nový odberateľ potvrdí žiadosť

Dajte nám k telefónu nového zákazníka. Dohodneme si zmluvné podmienky.

Ak to nie je možné, je potrebné, aby nový zákazník potvrdil prepis a požiadal o uzavretie zmluvy do 3 pracovných dní telefonicky alebo osobne. Ak tak nový zákazník neurobí, prepis sa nezrealizuje a pôvodná zmluva zostane v platnosti.

3.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme do 2 pracovných dní.

4.

Po prepise

Pôvodný odberateľ:

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu zmluvy.
  • Po úhrade vyúčtovacej faktúry si nezabudnite zrušiť trvalý príkaz na úhradu platieb za elektrinu alebo nastavenú platbu inkasom.

Nový odberateľ:

  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

1.

Pripravte si

Vyplňte, vytlačte a podpíšte:

Žiadosť o zmenu odberateľa na odbernom mieste – prepis

Je nevyhnutné, aby žiadosť podpísal pôvodný aj nový odberateľ.

Pred návštevou:

  • Pôvodný odberateľ - uhraďte všetky faktúry a preddavkové platby k prepisovanému odbernému miestu. Faktúry a platby môžete skontrolovať vo vašom online účte. Všetky uhradené preddavkové platby vám budú zaúčtované vo vyúčtovacej faktúre po dokončení prepisu.
  • Zistite stav elektromera (iba ak nemáte smartmeter). Stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta. V prípade dvojtarifného elektromera odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife. Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému odberateľovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Ak máte smartmeter - inteligentný elektromer, tak stav elektromera nenahlasujte, bude automaticky odčítaný na diaľku prevádzkovateľom distribučnej sústavy. Viac o smartmetroch
2.

Navštívte nás

Naše ZSE Centrá sú tu pre vás.

Rezervovať termín  
3.

Vašu žiadosť spracujeme

Žiadosť obvykle spracujeme do 2 pracovných dní.

4.

Po prepise

Pôvodný odberateľ:

  • V prípade úspešného prepisu vám zašleme vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu zmluvy.
  • Po úhrade vyúčtovacej faktúry si nezabudnite zrušiť trvalý príkaz na úhradu platieb za elektrinu alebo nastavenú platbu inkasom.

Nový odberateľ:

  • Do niekoľkých dní vám pošleme harmonogram preddavkových platieb.

Pomohla vám táto rada?

Áno Nie

Chcete sa niečo opýtať?

Zobraziť kontakty