Aktuálna informácia pre zákazníkov platiacich prevodom z účtu (SEPA)
Zatvoriť
Od 9. októbra 2025 vstupujú do platnosti nové pravidlá SEPA platieb – povinné overenie príjemcu. Pri zadávaní platby je potrebné uviesť IBAN aj presný názov príjemcu, v našom prípade Energetika Slovensko, a.s. Zistiť viac
Logo ZSE
  • Úvod
  • Produkty
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Pomoc a podpora
  • Produkty
  • Virtuálna batéria
  • Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil

Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil

Obrázok z galérie
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Varianty:
  • umožňuje využívať vyrobenú elektrinu aj na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive
  • dostupná k akejkoľvek fotovoltike na celom Slovensku

Mesačný poplatok s DPH:3,00 €
0850 111 555
Telefonická objednávkaPondelok - Piatok 7:00 až 17:00
Online objednávkaNonstop
Vlastnosti riešenia
  • Vlastnosti riešenia
  • Recenzie
  • Časté otázky
Vlastnosti riešenia
Recenzie
Časté otázky

Vyššia úspora

Elektrina z Virtuálnej batérie pre elektromobil, ktorú využijete na nabíjanie v sieti ZSE Drive, má vyššiu hodnotu, ako keď ju využijete len v domácnosti.

Variabilita

Každý mesiac si môžete nastaviť, koľko elektriny zo svojej fotovoltiky využijete doma a koľko na nabíjanie elektromobilu cez verejné nabíjačky ZSE Drive.

Flexibilita

ZSE Drive kartu, na ktorú si chcete posielať voľné kWh zo svojej fotovoltiky, si môžete zmeniť raz mesačne.

Ako funguje Virtuálna batéria pre elektromobil

Sami si zvolíte, koľko elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil presuniete na nabíjaciu kartu ZSE Drive na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive po celom Slovensku.

Podmienky využívania

  • Fotovoltické panely vyrobia najviac elektriny počas dňa, keď je väčšinou minimálna spotreba.
  • Sami si zvolíte, aký podiel z vyrobenej elektriny si presuniete na svoju ZSE Drive kartu a využijete na nabíjanie elektromobilu na verejných nabíjacích staniciach ZSE Drive.
  • Tento pomer čerpania si môžete flexibilne meniť každý mesiac.
  • Rovnako raz mesačne môžete zmeniť aj kartu ZSE Drive, na ktorú chcete vyrobené kWh z domácej fotovoltiky poslať.
  • Presunutú elektrinu na nabíjanie v sieti ZSE Drive môžete používať na všetkých typoch nabíjačiek (AC, DC aj UFC).
  • Podmienkou využívania služby Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil je, aby ste vy ako výrobca elektriny alebo vami určená oprávnená osoba, v prospech ktorej sa na zvolenú ZSE Drive kartu pripíšu prebytky elektriny, bola zákazníkom ZSE Drive a na zvolenej karte bol program Partner Safe, Road Safe alebo Flat Safe.
  • Množstvo presunutej elektriny navyšuje voľný objem elektriny v rámci mesačného programu Partner Safe, Road Safe alebo Flat Safe, t. j. najskôr čerpáte elektrinu z Virtuálnej batérie pre elektromobil, až potom objem elektriny z mesačného programu. Zákazník má na vyčerpanie presunutých kWh elektriny na kartu ZSE Drive 1 mesiac. Ak ich nevyčerpá, neprenášajú sa do nasledujúceho mesiaca a ani nevzniká nárok na ich preplatenie.
  • Služba Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil je určená pre majiteľov elektromobilov, ktorí majú akúkoľvek fotovoltiku (nielen od ZSE) a je dostupná na celom Slovensku.

Už viac ako 350 zákazníkov po celom Slovensku využíva Virtuálnu batériu pre elektromobil od ZSE a ZSE Drive

Zobraziť len záznamy:

Filter

Recenzie a hodnotenia

Samuel O. Dolná Súča
Pred 12 mesiacmi

Rozhodol som sa pre fotovoltiku od ZSE (7 kWp riešenie), pretože som chcel mať istotu zapojenia, záruky a rýchlosti. So samotnou výrobou som veľmi spokojný – nabíjam dve autá a mám automatizovaný ohrev vody. Moje účty za elektrinu sa znížili o 70 %, čoho som dosiahol vďaka automatizácii nabíjania áut a ohrevu vody. Okamžite dokážem využiť až 46 % vyrobenej elektriny, čo je nadpriemer. Mám 2 firemné elektromobily, prvý od roku 2021, druhý od roku 2022, Renault Zoe a Tesla 3. Náklady na jazdu s fotovoltikou sú na úrovni 1-2 €/km, ale slabšia nabíjacia sieť v porovnaní so Západnou Európou je trochu problém. Najmä smerom na východ je to dosť zlé. Nabíjam zo 60 % doma s wallboxom, veľmi málo vo firme a približne 30 % nabíjaní je na verejných nabíjačkách. Na prevádzkových nákladoch elektromobilov šetrím značné sumy, a to aj vďaka fotovoltike. So službami ZSE Drive som spokojný, ale rýchlonabíjačky by mali pribúdať rýchlejšie a napr. na D1 ideálne každých 50 km. V zahraničí využívam aj roaming od ZSE, ale preferujem nabíjanie na kWh, nie na celú hodinu. S Virtuálnou batériou pre elektromobil som spokojný, je to skvelý systém, ako jazdiť zadarmo po celej republike a míňať kWh, ktoré som si sám vyrobil. Avšak systém prenosu % z vyrobenej fotovoltiky vo Virtuálnej batérie by sa mohol zmeniť na určenie presného počtu kWh na presunutie. Ocenil by som aj prehľadnejšie informovanie o prebytkoch z Virtuálnej batérie v aplikácii.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 7 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Branislav Senica
Pred 12 mesiacmi

Rozhodol som sa pre fotovoltiku, pretože je to ideálna kombinácia pri využívaní elektromobilu. Mám 10 kWp systém od leta minulého roku a so samotnou výrobou som spokojný. Zrušil som si aj plyn a inštaloval tepelné čerpadlo. Od minulého roka využívam aj svoj prvý elektromobil, VW ID.5. Medzi hlavné výhody elektromobility patrí tichá prevádzka a nízke náklady na jazdu, pričom cesta do Prahy ma stojí len 4 €. A má to odpich. Nabíjam prevažne na ZSE Drive, kde môžem využiť presunuté prebytky z fotovoltiky bez poplatkov. Inak by som nabíjal viac doma, kde teraz nabíjam teda skôr menej, s domácim wall-boxom. S nabíjačkami aj aplikáciou ZSE Drive som spokojný. Predtým som priemerne minul na naftu mesačne 200-300 €, teraz je to len poplatok za program 10 €, inak nič. S Virtuálnou batériou pre elektromobil som zatiaľ spokojný, ale ocenil by som možnosť využívať presunutú elektrinu z fotovoltiky dlhšie ako mesiac, ideálne na rok.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Ladislav Šamorín
Pred 12 mesiacmi

Kvôli vysokej spotrebe elektriny v domácnosti a plánovanej kúpe elektromobilu som sa rozhodol pre fotovoltické riešenie s výkonom 9,55 kWp. S výrobou som spokojný, hoci po dvoch rokoch už musím riešiť čistenie panelov. Účty za elektrinu sa mi znížili o 90 %, keďže mám takmer rovnakú výrobu a spotrebu. Elektromobil Hyundai Ioniq 5 používam od roku 2022, pričom som veľmi spokojný s nízkymi nákladmi na prevádzku a komfortom jazdy. Celkovo sú náklady na prevádzku elektromobilu v porovnaní s mojím predchádzajúcim spaľovacím vozidlom desatinové. Mám domáci wallbox a takmer 95 % nabíjam výhodne doma priamo z fotovoltiky počas dňa, alebo potom v noci z Virtuálnej batérie. Na nabíjanie na cestách využívam prakticky iba ZSE Drive. Hlavnou slabinou elektromobility je však stále počet a najmä rýchlosť rýchlonabíjačiek, najmä keď sa delí výkon medzi viacero áut. So sieťou ZSE Drive som celkovo spokojný, no bolo by dobré zvýšiť počet a výkon nabíjačiek na 300 kW+. Novšie elektromobily sa nabíjajú zbytočne dlho kvôli nízkemu výkonu nabíjačiek. Rovnako by bolo užitočné, keby aplikácia ZSE Drive umožňovala jednoduchší spôsob zmeny % výroby fotovoltickej elektrárne a jeho prenosu do služby Virtuálna batéria pre elektromobil.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Daniel K. Veľké Zálužie
Pred 12 mesiacmi

Aj napriek väčšej investícii som sa rozhodol pre inštaláciu fotovoltiky s výkonom takmer 10 kWp, pretože som plánoval kúpiť elektromobil a kúrenie riešiť tepelným čerpadlom, čím by som pokryl potreby domácnosti elektrickou energiou. Elektromobil mám od apríla 2023, je to Volkswagen ID.4. Doma nabíjam s wallboxom, mimo domu nabíjam prevažne na ZSE Drive. Pomerovo v lete takmer výlučne na verejných nabíjačkách, v zime je približne 60 % domáce nabíjanie a 40 % verejné nabíjačky. Investícia do elektromobilu bola značná, ale náklady na prevádzku sú na 1 km štvrtinové oproti predchádzajúcemu spaľováku – samozrejme aj kvôli mojej fotovoltike a Virtuálnej batérii pre elektromobil. So službami ZSE Drive som spokojný, tým, že sa preklasifikoval partnerský roaming priamo pod ZSE Drive, je to fajn. Aplikácia je tiež dobrá, hoci by mohla obsahovať informácie o predplatenom paušále. Virtuálnu batériu som využíval ešte pred kúpou elektromobilu, a som spokojný, rovnako ako s jej využitím pre elektromobil – prináša mojej rodine značný benefit.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Daniela S. Krompachy
Pred 12 mesiacmi

Využívame v dome tepelné čerpadlo a máme dva elektromobily, čo boli dôvody na zvolenie fotovoltického riešenia. Fotovoltiku 10 kWp máme vyše rok a pol, so samotnou výrobou sme veľmi spokojní, v lete to vyrobí aj 2 MWh mesačne. Účty za energie sa nám znížili mesačne o 100 € a vďaka využívaniu Virtuálnej batérie pre elektromobil si posielame prebytky na kartu ZSE Drive a nabíjame tak zadarmo. Máme 2 elektromobily, prvý od roku 2022 a druhý od roku 2023. Snažím sa presvedčiť aj ľudí z môjho okolia, že elektromobilita je správna voľba. Keď porovnám náklady, nafta na 100 km vyjde na 15 €, zatiaľ čo jazda elektromobilom ma stojí len 2,2 €, čo predstavuje skvelú úsporu. Aj na servise sú to veľké úspory – za 2 roky len 260 €, zatiaľ čo po najazdených 100.000 km za tie dva roky by sme museli na spaľováku meniť len olej 6x. Ocenila by som rozšírenie nabíjacej infraštruktúry na východnom Slovensku. Menšou nevýhodou je stále nie úplne dostatočný dojazd a nedostatok ZSE nabíjačiek na východe Slovenska. Vyskúšali sme aj nové nabíjačky na Landererovej v Bratislave – to je brutálne. Virtuálnu batériu hodnotím veľmi pozitívne a vyhovuje mi, že si pri presúvaní prebytkov elektriny na ZSE Drive kartu môžem podľa toho prispôsobovať a meniť aj mesačný paušál.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Andrej J. Pezinok
Pred 12 mesiacmi

Rozhodol som sa pre fotovoltiku, pretože elektrinu, ako zdroj energie pre domácnosť, preferujem už roky. Fotovoltika mi z dlhodobého hľadiska šetrí náklady a považujem ju za moderný a ekologický zdroj energie. Očakávam, že moje náklady na elektrinu klesnú na 40 % pôvodných, aj vďaka využívaniu Virtuálnej batérie. Nakoľko využívam aj Virtuálnu batériu pre elektromobil, jazdím elektromobilom prakticky zadarmo. Mám súkromnú Škodu Enyaq 80, mám aj domáci wallbox a približne 75 % nabíjania je doma a 25 % z verejných nabíjačiek. Pri elektro autách oceňujem tichý, spoľahlivý a ekologický pohon. Elektromobilitu považujem za výhodnú, no vyššia cena áut je stále prekážkou pre mnohých ľudí. So službami ZSE Drive som spokojný a oceňujem aj možnosť využívať roaming nabíjanie v zahraničí. Celkovo sú náklady na prevádzku elektromobilu oproti spaľovaciemu motoru menej než polovičné. Službu Virtuálna batéria pre elektromobil hodnotím ako veľkú výhodu a prial by som si, aby umožňovala prenos kWh medzi mesiacmi.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Martin B. Levice
Pred 12 mesiacmi

Môj dom je koncipovaný kompletne na elektrinu a už predtým som využíval solárne kolektory na ohrev vody, takže zriadenie fotovoltiky bol logicky ďalší krok. S riešením som veľmi spokojný, je to pomerne veľké riešenie 9,84 kWp, účty za elektrinu sa mi znížili o cca 70 %. Od decembra 2023 používam elektromobil (Volkswagen ID.3) a oceňujem hlavne nízke náklady na kilometre a komfort cestovania. Za nevýhodu elektromobilov považujem dotykové ovládanie základných funkcií, ktoré odvádza pozornosť vodiča. Väčšinou nabíjam doma s domácim wallboxom (asi 75 %), zvyšok na verejných nabíjačkách, najmä ZSE Drive. So ZSE Drive som spokojný na 90 %, aj keď aplikácia sa občas nezmyselne odhlási. Prevádzkové náklady elektromobilu sú veľmi nízke, vďaka nabíjaniu z fotovoltiky vychádzajú na 1,02 €/100 km. Virtuálnu batériu som využíval už aj predtým, po spustení verzie pre elektromobil som sa práve kvôli tomu rozhodol pre ZSE Drive. Rád by som však, aby bolo možné nastaviť objem vyrobenej energie na presun na nabíjanie pre ďalší mesiac priamo v aplikácii, nie cez e-mail.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Marek Š. Nová Dedinka
Pred 12 mesiacmi

Rozhodol som sa pre fotovoltiku, pretože po zakúpení elektromobilu som mal nárast spotreby elektriny a hľadal som efektívne riešenie. Po inštalácii fotovoltiky sa mi náklady na elektrinu znížili o približne 30 %. S výrobou som veľmi spokojný, pokrýva moju bežnú spotrebu, aj nabíjanie elektromobilu. Môj prvý elektromobil bol Škoda Enyaq v roku 2021, v súčasnosti mám elektrické BMW, oba boli firemné. Pozitíva elektromobility vidím vo výkone, v tichosti a nízkych nákladoch na prevádzku. Mám aj domáci wallbox, ale doma nabíjam málo. 90 % nabíjania je na verejných nabíjačkách, z toho najčastejšie na ZSE Drive, keďže viem použiť na týchto nabíjačkách elektrinu z mojej fotovoltiky. Aj keď sa mi za tri roky nestalo, že by som musel čakať na nabíjačku, považujem za dôležité, aby sa verejná sieť aj naďalej rozširovala. Služby ZSE Drive hodnotím pozitívne, aj keď mám niektoré výhrady k aplikácii, kde by som privítal lepší prehľad o voľných kWh. Môj mesačný náklad na benzín bol pred používaním elektromobilu okolo 400 €, zatiaľ čo pri elektro aute je to približne 120 € - pri nájazde cca 3 000 km mesačne. Virtuálnu batériu považujem za výbornú službu, len by som privítal možnosť zmeny prevodu % podielu elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil priamo v aplikácií.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Eduard K. Vajkovce
Pred 12 mesiacmi

Rozhodol som sa pre fotovoltiku, pretože podporujem zelené technológie, a po zakúpení elektromobilu to bolo logické riešenie. Mám systém s výkonom 10 kWp a s výrobou som zatiaľ spokojný, no čakám na prvú faktúru, aby som mohol presne vyhodnotiť úspory. Od roku 2023 využívam svoj prvý elektromobil, firemný Ford Mustang Mach-E. Veľmi si cením dynamickú a ekonomickú jazdu zároveň, najmä, keď nabíjam zo slnečnej energie. V lete sa prevádzkové náklady blížia k nule. Nabíjam najmä doma (80 %), mám aj domáci wallbox a občas na verejných nabíjačkách, predovšetkým na ZSE Drive. So službami ZSE Drive som spokojný, ale v pokrytí nabíjačkami na východe je čo zlepšovať. Taktiež mi chýba lepší prehľad o prenesených kWh z fotovoltiky v aplikácii. Aj proces zmeny pomeru prenesených kWh by mohol byť ešte lepší a priamo v aplikácii. Ale k ZSE som prešiel aj preto, že ponúka službu Virtuálna batériu pre elektromobil, ktorá je výborná.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Jozef R. Jasová
Pred 12 mesiacmi

Pre fotovoltiku som sa rozhodol kvôli úspore v domácnosti a využívam systém s výkonom 3 kWp. S výrobou som spokojný a účty za elektrinu sa mi znížili približne o 50 %. Od roku 2022 používam súkromný elektromobil Peugeot, ktorý má nízke náklady na prevádzku, no slabinou je kratší dojazd. Nabíjam prevažne na ZSE Drive, pretože využívam službu Virtuálna batéria pre elektromobil. Občas ešte nabíjačky Lidl a Kaufland. So službami aj aplikáciou ZSE Drive som spokojný. Služba Virtuálna batéria je pre mňa výhodná, aj keď by som ocenil možnosť rýchlej zmeny percent presunutia vyrobenej elektriny v kWh v aplikácii.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 3 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Jozef D. Veľký Grob
Pred 12 mesiacmi

S výrobou fotovoltiky som veľmi spokojný a prekvapilo ma, ako výrazne znížila moje náklady na elektrinu. Pred inštaláciou som platil zálohy 120 €/mes., no po inštalácii systému s výkonom 9,2 kWp a pridaní elektromobilu sa moje ročné náklady znížili na 860 €, čo pokrýva domácnosť aj elektromobil. Tesla Model Y, môj prvý elektromobil, používam od marca 2023. Medzi hlavné výhody elektromobility patrí komfort nabíjania a jazdy, ako aj absencia pravidelných návštev servisu a čerpacích staníc, pričom prevádzkové náklady sú minimálne. Pre mňa to bolo ohromujúce, ako to je iné v porovnaní s predchádzajúcim jazdením na dieselovom aute. Nabíjam väčšinou doma (80 %) – mám domáci wallbox, zvyšok na verejných nabíjačkách (20 %). So službami ZSE Drive som veľmi spokojný, ale rád by som videl rýchlejšie rozširovanie nabíjacích staníc, hlavne na severnej D1 a v okresných mestách so slabšími nabíjacími stanicami (22 kW AC a 50 kW DC). Prevádzka elektromobilu je tretinová v porovnaní s naftovým autom, a v kombinácii s Virtuálnou batériou pre elektromobil je to ešte výhodnejšie – prakticky jazdím úplne zadarmo. Virtuálnu batériu využívam od začiatku spolu s fotovoltikou a elektromobilom, a považujem ju za výbornú službu, hoci by som ocenil presnejšie nastavovanie v kWh namiesto percent.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 9 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Ľudovít P. Bratislava
Pred 12 mesiacmi

Keďže mám celú domácnosť na elektrinu a využívam aj elektromobil, vybral som si 10 kWp fotovoltické riešenie od ZSE. Fotovoltika mi počas slnečných dní vyrába okolo 75 – 80 kWh a mesačne okolo 2 MWh. Percentuálny pomer vyrobenej elektriny z fotovoltiky si presúvam do Virtuálnej batérie pre elektromobil, ktorá mi šetrí peniaze, zaručuje nezávislosť a komfort. Práve preto využívam verejné nabíjačky ZSE Drive. So službami ZSE Drive som niekedy spokojný, niekedy menej, veľmi sa mi páči nabíjačka na Landererovej, ktorá je komfortná aj v nepriaznivom počasí a tiež je tam možnosť doplniť si vodu do ostrekovačov. V aplikácia ZSE Drive by som privítal, aby sa percentuálny presun elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil zmenil na hodnoty v kWh. V porovnaní so spaľovacím vozidlom sú prevádzkové náklady elektromobilu výrazne nižšie. Službu Virtuálna batéria od ZSE považujem za veľmi dobrú, predtým som využíval rovnakú službu od konkurenčnej spoločnosti.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Ľubomír Z. Bratislava
Pred 12 mesiacmi

Ponuka fotovoltického riešenia od ZSE ma zaujala, preto som sa rozhodol pre kúpu systému s výkonom 3 kWp. Inštaláciu mám na chate, kde trávim celé leto, a som s jej výrobou veľmi spokojný. Využívam aj monitoring fotovoltiky. Prvý elektromobil, Dacia Spring, som si kúpil v roku 2022. Najväčšími výhodami elektromobility sú pre mňa nízke prevádzkové náklady a nulové emisie. Nabíjam prevažne na ZSE Drive, pričom pomer nabíjania doma a na verejných nabíjačkách je 50:50. So službami ZSE Drive som v Bratislave spokojný, mimo mesta je však sieť nabíjačiek slabšia a bolo by vhodné ju rozšíriť najmä na južnom a strednom Slovensku. Oceňujem však rozširovanie siete pri McDonald's a nákupných centrách. S aplikáciou som celkovo spokojný, no chýba mi prístup k faktúram. Prevádzkové náklady na elektromobil sú oveľa nižšie – okolo 2,20 až 2,50 €/100 km, oproti mojej predchádzajúcej Dacii so spaľovacím motorom, kde to bolo10 až 11,50 €/100 km. Službu Virtuálna batéria pre elektromobil využívam pravidelne a som s ňou veľmi spokojný.

Pred 12 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 3 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Lehel N. Blatná na Ostrove
Pred 13 mesiacmi

Rozhodol som sa pre fotovoltiku od ZSE, pretože mám istotu, že všetko bude fungovať, keďže firma má svojich elektrikárov. So samotnou výrobou som spokojný, aj keď legislatíva by mohla umožniť vyšší výkon ako 10 kWp. Monitoring fotovoltiky považujem za dôležitý, pretože nám pomáha prispôsobovať využívanie slnečnej energie. Účty za elektrinu sa mi znížili približne o 50 %. Od januára 2024 využívam elektromobily, pričom máme tri – aj súkromné, aj firemné. Sú to 2 Tesly a Hyundai Kona. Medzi výhody elektromobility patrí minimálny servis, možnosť nabíjania doma a super technológia. Nevýhody nevidím – dojazd je už veľmi dobrý. Nabíjam prevažne doma (85 %) na domácom wallboxe a na ZSE Drive (15 %). Služby ZSE Drive hodnotím kladne, aj keď by sa aplikácia mohla zlepšiť, najmä pokiaľ ide o zobrazovanie kWh z Virtuálnej batérie a spotrebu. Roaming v zahraničí nevyužívam, radšej si nainštalujem lokálnu aplikáciu. Na prevádzkových nákladoch elektromobilov šetrím značné sumy, servis skoro žiadny a na PHM sa ušetrilo veľmi veľa. Prevádzkové náklady 3 elektrických áut sú nižšie ako u jednej Škody Octavia. S Virtuálnou batériou pre elektromobil som bol jedným z prvých užívateľov, no grafické zobrazenie by mohlo byť prehľadnejšie, a aby sa dalo priamo v aplikácii nastaviť, koľko chce užívateľ použiť elektriny z Virtuálnej batérie na nabíjanie.

Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 5 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Filip M. Tvrdošín
Pred 13 mesiacmi

Považujem sa za technologického nadšenca, ktorý je ekologicky založený, a to bol dôvod, prečo som sa rozhodol pre fotovoltické riešenie. Využívam 10 kWp systém od ZSE a som s ním veľmi spokojný, hodnotil by som ho 9 z 10. Moje účty za elektrinu sa výrazne znížili, z 1 000 € ročne pred inštaláciou na 400 €, čo predstavuje úsporu 60 %, pričom mám aj fyzickú batériu. A to som teda ešte aj zvýšil spotrebu v domácnosti, lebo som trochu prestal šetriť elektrinou. Elektromobil využívam od roku 2024, je to KIA EV9 a najväčšími výhodami sú jazdné vlastnosti, komfort, dobíjanie a nízke prevádzkové náklady. Nevýhodou je slabšia sieť nabíjacích staníc, hlavne na diaľnici D1. Nabíjam prevažne doma s domácim wallboxom (80 %), zvyšok na ZSE Drive. So ZSE Drive som spokojný, ale ocenil by som okrem lepšieho pokrytia na D1 aj viac stojanov na frekventovaných miestach. Aplikáciu ZSE Drive hodnotím kladne. Moje náklady na prevádzku auta sú zatiaľ nulové v kombinácii s fotovoltikou a službou Virtuálna batéria pre elektromobil.

Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Ľudovít R. Bratislava
Pred 13 mesiacmi

Pre fotovoltiku som sa rozhodol z ekonomických dôvodov a využívam riešenie s výkonom 9 kWp. S výrobou elektriny som spokojný, ale vidím priestor na zlepšenie. Elektromobil používam od roku 2022, pričom jeho prevádzka je ekonomicky výhodnejšia než spaľovacia verzia, aj keď vnímam, že nabíjacia infraštruktúra by sa naďalej mohla vylepšovať. Približne 70 % mojich nabíjaní je cez verejné nabíjačky, kde nabíjam prevažne cez ZSE Drive. Privítal by som ale určite ďalšie rozširovanie siete, vylepšenie v aplikácii, najmä integráciu s Virtuálnou batériou. Táto služba je pre mňa veľmi užitočná a prispela k mojej spokojnosti so ZSE.

Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 9 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Juraj K. Vinosady
Pred 13 mesiacmi

Chcel som byť nezávislejší, znížiť náklady na energie a plánoval som kúpu elektromobilu, tak som sa rozhodol pre 10 kWp fotovoltické riešenie. Na účtoch sa úspory zatiaľ neprejavili, ale očakávam ich pri ďalšom vyúčtovaní. Od minulého roka využívam Hyundai Ioniq 5. Najväčšími výhodami elektromobility sú nezávislosť od cien paliva, domáce nabíjanie, tichosť a dynamika jazdy. Nabíjam prevažne doma 80 % (mám domáci wallbox), zvyšok na ZSE Drive nabíjačkách, kde využívam práve presunutú elektrinu z fotovoltiky. Náklady na prevádzku elektromobilu sú vďaka fotovoltike nulové, čo predstavuje úsporu 150 € mesačne oproti benzínu. So službami ZSE Drive som spokojný, ale ocenil by som možnosť využívať presunutú elektrinu z fotovoltiky aj mimo Slovenska. Virtuálnu batériu som začal využívať súčasne s fotovoltikou. Služba je výhodná, ale uvítal by som možnosť lepšieho nastavenia priamo v aplikácii a zdieľania energie z fotovoltiky s inými odbernými miestami, čo zatiaľ nie je dostupné.

Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Marián O. Piešťany
Pred 13 mesiacmi

Z dôvodu ekologického myslenia som si zakúpil fotovoltické riešenie pre svoj rodinný dom. Od roku 2023 využívam svoj prvý elektromobil, konkrétne model Tesla Y. Medzi najväčšie pozitíva elektromobility patrí bezhlučnosť a páči sa mi aj ekologický aspekt. Nabíjam doma aj na ceste zhruba v pomere 50:50, doma mám wallbox. Na cestách nabíjam z 95 % na nabíjačkách ZSE Drive. Nabíjam prevažne na ZSE Drive nabíjačkách, nakoľko využívam službu Virtuálna batéria pre elektromobil, ktorú hodnotím veľmi pozitívne. So službami ZSE Drive som spokojný, avšak chýbajú mi rýchlonabíjačky v niektorých regiónoch. Aplikácia sa zlepšila, no vyžaduje si ďalšie inovácie, napríklad, aby správne zobrazovala dostupné nabíjacie stanice v mojom okolí. V porovnaní s prevádzkou spaľovacieho motora dosahujem zatiaľ asi 50 % úsporu.

Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Daniel F. Bratislava
Pred 13 mesiacmi

Chcel som si vyrábať vlastnú elektrinu a strechu na dome som mal dosť veľkú, tak som si povedal, že idem do fotovoltiky. Mám 10 kWp riešenie, so samotnou výrobou som zatiaľ spokojný. Hoci ešte nemám ročné vyúčtovanie, vďaka Virtuálnej batérii pre elektromobil minimálne počas leta za jeho prevádzku neplatím. Elektromobil mám firemný, od roku 2022. Výhodou elektromobility je čistá prevádzka, je to ekologické, žiadne emisie, zároveň aj ekonomické s nízkymi prevádzkovými nákladmi, úplne tiché. Nabíjam výlučne na verejných nabíjačkách a v drvivej väčšine je to ZSE Drive – práve kvôli presunutej elektrine z mojej fotovoltiky. Celkovo som so službami ZSE Drive spokojný, aj keď by v Bratislave mohlo byť viac UFC nabíjacích staníc. Službu Virtuálna batéria hodnotím ako unikátnu a fantastickú, aj keď plánovanie, koľko percent vyrobenej elektriny presuniem na ZSE Drive kartu, môže byť občas obťažujúce.

Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Jozef M. Borinka
Pred 13 mesiacmi

Vyprodukovanie vlastnej energie, šetrenie životného prostredia a peňazí boli dôvody, prečo som sa rozhodol pre fotovoltické riešenie – je to 9,2 kWp. So samotnou výrobou som spokojný, nedá sa presne povedať, koľko sme ušetrili, pretože sme zmenili vykurovanie domu – prestali sme vykurovať plynom a prešli na tepelné čerpadlo. Od roku 2023 využívam svoj prvý elektromobil, značky Hyundai. Medzi hlavné výhody elektromobility patrí komfortnejšia jazda a úspora nákladov. Mesačne na pohonných hmotách ušetrím okolo 120 €. Nabíjacia infraštruktúra ale potrebuje dotiahnuť. Ako som začal využívať Virtuálnu batériu pre elektromobil, tak nabíjam prevažne na verejných nabíjačkách ZSE Drive, v menšej miere doma, kde mám vlastný wall-box. Služby ZSE Drive sa zlepšujú, aj keď aplikácia občas vykazuje nedostatky v aktualizácii spotreby. Službu Virtuálna batéria hodnotím veľmi pozitívne, zvyšuje to efektivitu výroby elektriny a priamej spotreby, aj keď by som ocenil skrátenie predstihu prenosu vyrobenej elektriny na kartu ZSE Drive z dvoch mesiacov na jeden.

Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 9 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Ferdinand M. Čičarovce
Pred 13 mesiacmi

Celý dom som staval už s výhľadom využitia fotovoltiky, je komplet na elektrinu a chcel som si znížiť mesačné náklady a byť menej závislý na sieti. Mám 6,8 kWh systém, ktorý plánujem zvýšiť na 10 kWh. Od roku 2021 využívam svoj prvý elektromobil, Volkswagen ID.4. Výhody elektromobility vidím v jej ekonomickosti a ekologickom prínose. Nabíjam prevažne doma (90 %) a zvyšok na ZSE Drive. Za mesiac ušetrím na pohonných hmotách cez 100 €, pretože z fotovoltiky nabíjam zadarmo. Zároveň ma predtým stál servis na spaľováku s výmenou oleja cez 200 € (minimálne každý rok), zatiaľ čo teraz pri elektromobile idem na prehliadku raz za dva roky za 160 €. Služba Virtuálna batéria pre elektromobil mi umožňuje nabíjať výhodnejšie, najmä na verejných nabíjačkách, kde neplatím ani za distribúciu.

Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 7 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Martin R. Hlohovec
Pred 13 mesiacmi

Na odporúčanie známeho som sa rozhodol pre fotovoltiku s cieľom znížiť náklady na energiu, najmä pri používaní elektromobilu. S výrobou fotovoltiky som veľmi spokojný, po 1,5 roku mi pokrýva viac ako 50 % spotreby a výrazne mi znížila účty na elektrinu z 140 € na 60 €. V súčasnosti využívam svoj druhý elektromobil, predtým som mal plug-in hybrid. Elektromobilita mi ponúka finančné úspory a pohodlné jazdenie bez obmedzení. Nabíjam najmä doma (70 %) a na ZSE Drive, čo hodnotím ako najlepšiu voľbu z hľadiska pomeru kvality a ceny. So službami ZSE Drive som celkovo spokojný, aj keď by som ocenil viac nabíjacích staníc. Aplikácia je prehľadná a jej využívanie v zahraničí je výhodné. Virtuálnu batériu pre elektromobil využívam a hodnotím ju na výbornú.

Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Ingrid V. Bratislava
Pred 13 mesiacmi

Fotovoltiku od ZSE využívam od marca 2024, rozhodla som sa pre 10 kWp riešenie, nakoľko som plánovala kúpu elektromobilu a chcela som znížiť náklady na energie. Fotovoltická výroba je nad moje očakávania, dokonca funguje aj pod mrakom. Mám súkromný elektromobil Tesla a po piatich rokoch s elektromobilmi by som sa už nevrátila k spaľovaciemu motoru – je to bezkonkurenčná voľba. Celkové náklady na prevádzku elektromobilu sú v porovnaní so spaľovacím motorom výrazne nižšie, pretože už nemusím často tankovať. Veľmi sa mi páči City Hub na Landererovej, som rada, že sa vybudovala moderná nabíjacia stanica. Virtuálnu batériu som začala využívať súbežne so zriadením fotovoltiky a hodnotím ju na 1*. Dúfam, že k tejto službe pribudnú aj ďalšie benefity.

Fotka k recenzii
Pred 13 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 10 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Juraj Trnava
Pred 16 mesiacmi

Fotovoltika od ZSE bola pre mňa najjednoduchšia cesta, ako sa dostať k výrobe elektrickej energie aj s pripojením do siete, zriadením Virtuálnej batérie. Stačilo jedno splnomocnenie a ZSE všetko vybavilo za mňa. Využívam rozšírený monitoring fotovoltiky a funguje dobre. Doma mám nainštalovaný ZSE wall-box, asi 40 % nabíjaní robím doma. Denne jazdím veľmi veľa kilometrov, elektromobily sú technologicky úplne inde než spaľovacie auta a výhodou je, že nemusím chodiť na benzín. Na Slovensku nabíjam takmer výhradne na ZSE Drive nabíjačkách a využívam len DC nabíjačky – to je približne ďalších 40 % mojich nabíjaní, malá časť nabíjaní je v práci, keďže môj elektromobil Tesla je firemný. Určite by som ocenil posilnenie DC lokalít blízko ciest, keďže elektromobilov stále viac pribúda. Tiež treba poriadne zapracovať na vylepšení aplikácie ZSE Drive – tam sú veľké rezervy. Vďaka elektromobilu ušetrím zhruba 60 % nákladov v porovnaní s predchádzajúcim spaľovacím autom – prepočítaval som to na celkové ročné náklady. Virtuálna batéria pre elektromobil je super, mám to od úplného začiatku jej fungovania, predtým som mal tú klasickú Virtuálnu batériu. Je fajn, že vidím, koľko kWh pre použitie na nabíjačkách ZSE Drive mám ešte daný mesiac ako zostatok a koľko tam mám nedočerpané, ale určite by som privítal nejakú celkovú aplikáciu pre Virtuálnu batériu, kde uvidím celkovo koľko kWh z toho, čo som vo fotovoltike vyrobil a uložil, som už spotreboval (aj doma, aj pri nabíjaní) a koľko % mi ešte ostalo vo Virtuálnej baterke.

Pred 16 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 5 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Gabriel A. Malý Lapáš
Pred 16 mesiacmi

Som spokojný so službami, ktoré ZSE poskytuje, preto som sa rozhodol pre fotovoltiku práve od nich, naviac to bolo jednoduché a všetky papierovačky vyriešili za mňa. Fotovoltiku som zriaďoval v čase, keď som nemal elektromobil, preto by som momentálne išiel do vyššieho riešenia. Mesačné účty za elektrinu sa mi znížili o 50 €, čo hodnotím kladne. Elektromobil mám zhruba rok, je to Nissan Leaf, najväčšie výhody jazdenia na elektromobile vidím v šetrení nákladov. Náklady na prevádzku elektromobilu išli dole o polovicu oproti spaľovaciemu motoru. Nabíjam približne 50 % doma a 50 % z verejných nabíjačiek, kde teda využívam prenesené kWh z Virtuálnej batérie pre elektromobil. Predtým, než som si kúpil elektromobil, som využíval klasickú Virtuálnu batériu. Novú službu Virtuálnu batériu pre elektromobil hodnotím kladne, v jarných mesiacoch prenášam na nabíjanie elektromobilu priemerne 80 – 100 kWh.

Pred 16 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 5 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Matej M. Dunajská Lužná
Pred 16 mesiacmi

Fotovoltiku od ZSE mám od júna 2020, keďže som chcel mať vlastný zdroj energie a je to skvelé. Pomocou rozšíreného monitoringu sledujem výrobu elektrickej energie aj počas dňa, aby som porozumel aktuálnej spotrebe a mohol upraviť nastavenia v dome (napr. dať časovač na elektrický bojler). Snažím sa spotrebovať čo najviac vyrobenej elektriny hneď počas výroby. Od roku 2021 jazdím elektromobilom Škoda Enyaq a vyhovujú mi hlavne nízke, takmer žiadne náklady na servis, pohodlné nabíjanie z domu, nízke náklady na jazdu a taktiež aj nútene prestávky počas dlhšej cesty na nabíjanie, ktoré využijem na oddych pri šoférovaní. Čo sa verejného nabíjania týka, využívam len nabíjanie ZSE Drive, nakoľko sú najlacnejší na trhu a mám Virtuálnu batériu pre elektromobil, teda zužitkujem prenesené kWh z fotovoltiky. Je to veľmi výhodná služba ako využiť vyrobenú elektrinu, ktorú nespotrebujem v domácnosti. V letnej sezóne je to už skoro 150 kWh mesačne, ktoré takto využijem, čo je značná úspora, nakoľko rýchle nabíjanie je výrazne drahšie ako nabíjanie doma.

Pred 16 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Bezstarosti 3 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Katarína B. Dunajská Lužná
Pred 17 mesiacmi

Rozhodli sme sa pre fotovoltiku v roku 2022 a zvolili sme práve ZSE z dôvodu, že ponúkajú kvalitné riešenia a chceli sme mať zariadenie od súčasného dodávateľa elektrickej energie. S výrobou fotovoltiky sme spokojní, zatiaľ funguje podľa očakávaní. Účty za elektrinu sa nám znížili minimálne o 50 %. Od momentu inštalácie fotovoltiky sme využívali aj klasickú Virtuálnu batériu. Elektromobily využívame už od roku 2016, teraz v domácnosti využívame 2 elektrické vozidlá – BMW i3 a Hyundai Kona. Jazdenie na elektromobil je pre nás ultra lacné, nakoľko autá nabíjame doma aj vďaka sebestačnej výrobe elektriny s fotovoltikou. Doma sme si inštalovali aj ZSE wallbox, teda dosť využívame domáce nabíjanie. Z môjho pohľadu okrem nižších nákladov je výhodou elektromobility aj to, že tie autá nesmrdia a je to pohodová, plynulá a bezpečná jazda. Službu Virtuálna batéria pre elektromobil hodnotím ako super krok a dôvod, prečo som vašim zákazníkom.

Pred 17 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 7 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Michal P. Žemberovce
Pred 17 mesiacmi

Pre fotovoltiku od ZSE som sa v prvom rade rozhodol z dôvodu, že odoberám elektrinu od ZSE a v druhom rade kvôli tomu, že ZSE za mňa riešilo všetky papiere ohľadom zapojenia. S výrobou fotovoltiky som spokojný, vyrába predpokladané množstvo elektriny. Využívam aj aplikáciu My Solar Edge, kde vidím informácie o výrobe, ktoré potrebujem. Po inštalácii fotovoltiky v novembri 2022 som si objednal aj Virtuálnu batériu, kde si uskladním energiu, ktorú v čase výroby nevyužijem. Keďže už rok (od mája 2023) používam elektromobil Škoda Enyaq, po spustení novej Virtuálnej batérie pre elektromobil som začal využívať túto službu. Prioritne nabíjam doma, ale ak cestujem na väčšie vzdialenosti, tak využívam nabíjačky ZSE Drive, a teda využívam presunuté kWh z Virtuálnej batérie pre elektromobil. Túto službu hodnotím kladne a do budúcnosti by som privítal, ak by sa vyrobené kWh dali prenášať do ďalšieho mesiaca. Čo sa týka kvality nabíjačiek ZSE Drive je to fajn, do budúcna by sa sieť ale mohla zväčšovať, najmä na východe. Keď porovnám náklady spaľovacieho motora a elektromobilu, moje aktuálne náklady sú omnoho nižšie a klesli asi na 1/5, takže za mňa spokojnosť. Z môjho pohľadu je najväčším pozitívom teda šetrenie prevádzkových nákladov.

Fotka k recenzii
Pred 17 mesiacmi
Hodnotené produkty:
ZSE Fotovolt Štandard 4 kW
Virtuálna batéria Flexi pre elektromobil
Zobraziť recenzie na fotovoltiku

Časté otázky

Kde nájdem informácie o zúčtovaní elektriny uloženej vo Virtuálnej batérii pre elektromobil a jej využití na domácu spotrebu a na nabíjanie v sieti ZSE Drive?

Celkové zúčtovanie uloženej elektriny vo Virtuálnej batérii pre elektromobil a jej využitia prebieha v odberateľskej a dodávateľskej faktúre za výrobu elektriny. Prebytky elektriny odoslané do Siete ZSE Drive nebudú predmetom pásmového ocenenia a uvidíte ich v dodávateľskej faktúre za výrobu ako počet kWh. Informáciu o presunutých a využitých kWh elektriny, ktoré ste sa rozhodli vyčerpať cez nabíjacie stanice ZSE Drive, nájdete po prihlásení sa do svojho profilu v mobilnej aplikácii ZSE Drive.

Koľko elektriny si môžem maximálne uložiť do Virtuálnej batérie pre elektromobil?

Na nabíjaciu kartu pre elektromobil ZSE Drive si môžete preniesť maximálne 95 % elektriny uloženej vo Virtuálnej batérii pre elektromobil.

Koľko stojí Virtuálna batéria pre elektromobil?

Fixný mesačný poplatok je 3 € mesačne (vrátane DPH).

Aké sú poplatky spojené s ukladaním a čerpaním elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil?

V prípade ukladania elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil neplatíte nikomu nič, ani prevádzkovateľovi distribučnej sústavy. Pri čerpaní elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil naspäť pre svoju domácu spotrebu, platíte len poplatky prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Keď si presúvate elektrinu na svoju nabíjaciu kartu ZSE Drive, neplatíte žiadne poplatky navyše.

Aké sú podmienky poskytovania Virtuálnej batérie pre elektromobil?

Zákazník, ktorý má záujem o Virtuálnu batériu pre elektromobil od ZSE, musí spĺňať nasledovné:

  • mať nainštalované fotovoltické zariadenie, riadne uvedené do prevádzky a pripojené k distribučnej sústave (fotovoltika môže byť od akéhokoľvek dodávateľa)
  • výroba elektriny (odovzdávacie miesto) zaradené do ZSE
  • zákazník alebo ním určená oprávnená osoba je zároveň zákazníkom ZSE Drive
  • na zvolenej ZSE Drive karte je využívaný jeden z programov Partner Safe, Road Safe alebo Flat Safe

Môžem si stanoviť vlastný termín vyúčtovania Virtuálnej batérie pre elektromobil?

Vyúčtovací cyklus Virtuálnej batérie pre elektromobil prebieha na mesačnej báze, nakoľko na mesačnej báze sa odosielajú prebytky elektriny do Siete ZSE Drive za účelom nabíjania elektrického vozidla a nemôžete si ho nastaviť inak.

Ako a kedy môžem zmeniť pomer využívania elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil medzi domácou spotrebou a nabíjacou kartou ZSE Drive?

Zákazník je oprávnený 1 x za kalendárny mesiac vykonať zmenu:

  • % rozdelenia uloženej elektriny
  • čísla zvolenej nabíjacej karty ZSE Drive

O zmenu je potrebné požiadať vyplnením žiadosti a doručením

  • písomne na adresu Energetika Slovensko, a. s., Čulenova 6, 811 09 Bratislava
  • osobne do akéhokoľvek ZSE Centra
Aké časové pravidlo platí pre čerpanie uloženej elektriny na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive?

Zvolené % kWh z uloženej elektriny v mesiaci M čerpá zákazník na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive v mesiaci M+2.

Príklad: V mesiaci 06/2025 je Virtuálna batéria pre elektromobil účinná a prebieha výroba elektriny. V mesiaci 07/2025 prebehne vyúčtovanie elektriny, ktorú si zákazník zvolil na svoju spotrebu. Na zákazníkom určenú kartu ZSE Drive budú zvolené kWh pripísané k 1. 8. 2025. Zákazník si musí tieto presunuté kWh vyčerpať do konca augusta 2025, ich prenos do ďalšieho mesiaca nie je možný.

Mám záujem o službu Virtuálna batéria pre elektromobil, ale zatiaľ nie som zákazníkom ZSE Drive. Čo mám robiť?

Kliknite na stránku ZSE Drive, kde nájdete bližšie informácie o programoch Partner Safe, Road Safe a Flat Safe. Stačí si jeden z nich vybrať a registrovať sa.

V prípade akýchkoľvek otázok môžete kontaktovať priamo Zákaznícku linku ZSE Drive na 0800 555 800 alebo e-mailom na elektromobilita@zse.sk.

Môžu Virtuálnu batériu pre elektromobil využívať aj zákazníci mimo územia ZSE?

Virtuálnu batériu pre elektromobil môžu využívať všetci zákazníci, ktorí odoberajú elektrinu od ZSE bez ohľadu na distribučné územie, to znamená, kdekoľvek na Slovensku, samozrejme, za splnenia predchádzajúcich podmienok.

Môžem mať Virtuálnu batériu pre elektromobil, aj keď mám fotovoltiku od iného dodávateľa ako ZSE?

Áno. Virtuálnu batériu pre elektromobil môžete mať bez ohľadu na to, od koho máte inštalované fotovoltické zariadenie na vašom dome. To sa vzťahuje na fotovoltické riešenia inštalované v minulosti, ako aj na fotovoltické riešenia, o ktorých domácnosti ešte len uvažujú. Jedinou podmienkou je, aby bola vaša fotovoltika riadne pripojená do distribučnej sústavy.

Aký je rozdiel medzi fyzickou a Virtuálnou batériou?

Fyzická batéria je umiestnená priamo v domácnosti zákazníka, Virtuálna batéria pre elektromobil je virtuálne úložisko, ktoré prevádzkuje ZSE (zákazník ju nemá fyzicky umiestnenú doma). Ďalší rozdiel je v cene týchto batérií. Fyzická batéria stojí niekoľko tisíc eur a Virtuálnu batériu pre elektromobil ZSE poskytuje za poplatok 3 € mesačne. Ak zákazník vlastní fyzickú batériu a je stále pripojený do distribučnej siete, platí variabilné poplatky len za elektrinu, ktorú odoberie z distribučnej siete (ak sa mu náhodou minie uložená elektrina z batérie). V prípade Virtuálnej batérie pre elektromobil zákazník platí pri odbere elektriny z virtuálnej batérie len poplatky prevádzkovateľa distribučnej sústavy (keď si berie elektrinu z Virtuálnej batérie pre elektromobil naspäť pre svoju domácu spotrebu). V prípade ukladania elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil neplatí zákazník nič, ani prevádzkovateľovi distribučnej sústavy.

Čo sa stane v prípade výpadku distribučnej siete (elektriny)?

V tomto prípade nefunguje odber zo siete ani z Virtuálnej batérie pre elektromobil. Ukladanie prebytkov do Virtuálnej batérie pre elektromobil taktiež nebude možné.

Má Virtuálna batéria pre elektromobil vplyv na získanie finančného príspevku z programu Zelená domácnostiam?

Virtuálna batéria pre elektromobil nemá vplyv na získanie finančného príspevku. Finančný príspevok nie je možné získať špeciálne na Virtuálnu batériu pre elektromobil, ale len na celé fotovoltické riešenie. Podrobnosti o aktuálnom programe Zelená domácnostiam nájdete tu.

Čo v prípade vysokej a nízkej tarify (VT a NT)?

Elektrinu uloženú vo Virtuálnej batérii pre elektromobil vám v prípade čerpania pre domácu spotrebu kompenzujeme v rovnakom pomere VT a NT ako v prípade vášho štandardného odberu zo siete.

Koľko panelov si od vás mám zakúpiť, aby som čo najlepšie využil Virtuálnu batériu?

To závisí od celkovej spotreby elektriny vo vašej domácnosti a od spôsobu ako v priebehu dňa vaša domácnosť funguje z pohľadu spotreby elektriny. V súčasnosti najpredávanejším riešením je Fotovolt Štandard 4 kW s 10 panelmi a s Virtuálnou batériou k tomu. Úžitok z virtuálnej batérie pocítite, akonáhle si do nej uložíte aspoň 500 kWh ročne.

  • Produkty
    • Moje produkty
    • Pre domácnosti
    • Pre firmy
  • Faktúry a platby
    • Úhrada faktúry
    • Stav mojich platieb a nastavenia
    • Zmena nastavení
  • Žiadosti
    • Nová žiadosť
    • Stav mojich žiadostí
  • Blog
    • Úvod
    • Témy
    • Autori
Menu
  • Elektrina a plyn
  • Klimatizácia
  • Fotovoltika
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Pomoc a podpora
  • Blog
ZSE
  • O spoločnosti
  • Investori
  • Udržateľnosť
  • Kariéra
  • Dodávatelia tovarov, služieb a prác
  • Oznamovanie nekalých praktík
  • Informácie o spracúvaní osobných údajov zákazníkov
Kontakty
  • Žiadosti a podpora
  • Poruchy a odstávky
  • Hlásenie poistnej udalosti
  • Všetky kontakty
English version
© 2025 Energetika Slovensko, a.s., všetky práva vyhradené.     Cookies
  • Úvod
  • Produkty
  • Faktúry a platby
  • Žiadosti
  • Podpora