Elektrina z Virtuálnej batérie pre elektromobil, ktorú využijete na nabíjanie v sieti ZSE Drive, má vyššiu hodnotu, ako keď ju využijete len v domácnosti.
Každý mesiac si môžete nastaviť, koľko elektriny zo svojej fotovoltiky využijete doma a koľko na nabíjanie elektromobilu cez verejné nabíjačky ZSE Drive.
ZSE Drive kartu, na ktorú si chcete posielať voľné kWh zo svojej fotovoltiky, si môžete zmeniť raz mesačne.
Nespotrebovanú elektrinu z fotovoltiky si dočasne uložíte vo Virtuálnej batérii pre elektromobil a využijte ju v čase, keď budete potrebovať.
Sami si zvolíte, koľko elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil presuniete na nabíjaciu kartu ZSE Drive na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive po celom Slovensku.
Zvyšnú elektrinu z Virtuálnej batérie pre elektromobil využijete na domácu spotrebu – svietenie, elektrospotrebiče, domáce nabíjanie elektromobilu cez wallbox, atď.
Na odporúčanie známeho som sa rozhodol pre fotovoltiku s cieľom znížiť náklady na energiu, najmä pri používaní elektromobilu. S výrobou fotovoltiky som veľmi spokojný, po 1,5 roku mi pokrýva viac ako 50 % spotreby a výrazne mi znížila účty na elektrinu z 140 € na 60 €. V súčasnosti využívam svoj druhý elektromobil, predtým som mal plug-in hybrid. Elektromobilita mi ponúka finančné úspory a pohodlné jazdenie bez obmedzení. Nabíjam najmä doma (70 %) a na ZSE Drive, čo hodnotím ako najlepšiu voľbu z hľadiska pomeru kvality a ceny. So službami ZSE Drive som celkovo spokojný, aj keď by som ocenil viac nabíjacích staníc. Aplikácia je prehľadná a jej využívanie v zahraničí je výhodné. V porovnaní s nákladmi na spaľovací motor som ušetril približne 4 000 až 5 000 €. Virtuálnu batériu pre elektromobil využívam a hodnotím ju na výbornú.
Fotovoltiku od ZSE využívam od marca 2024, rozhodla som sa pre 10 kWp riešenie, nakoľko som plánovala kúpu elektromobilu a chcela som znížiť náklady na energie. Fotovoltická výroba je nad moje očakávania, dokonca funguje aj pod mrakom. Mám súkromný elektromobil Tesla a po piatich rokoch s elektromobilmi by som sa už nevrátila k spaľovaciemu motoru – je to bezkonkurenčná voľba. Celkové náklady na prevádzku elektromobilu sú v porovnaní so spaľovacím motorom výrazne nižšie, pretože už nemusím často tankovať. Veľmi sa mi páči City Hub na Landererovej, som rada, že sa vybudovala moderná nabíjacia stanica. Virtuálnu batériu som začala využívať súbežne so zriadením fotovoltiky a hodnotím ju na 1*. Dúfam, že k tejto službe pribudnú aj ďalšie benefity.
Fotovoltika od ZSE bola pre mňa najjednoduchšia cesta, ako sa dostať k výrobe elektrickej energie aj s pripojením do siete, zriadením Virtuálnej batérie. Stačilo jedno splnomocnenie a ZSE všetko vybavilo za mňa. Využívam rozšírený monitoring fotovoltiky a funguje dobre. Doma mám nainštalovaný ZSE wall-box, asi 40 % nabíjaní robím doma. Denne jazdím veľmi veľa kilometrov, elektromobily sú technologicky úplne inde než spaľovacie auta a výhodou je, že nemusím chodiť na benzín. Na Slovensku nabíjam takmer výhradne na ZSE Drive nabíjačkách a využívam len DC nabíjačky – to je približne ďalších 40 % mojich nabíjaní, malá časť nabíjaní je v práci, keďže môj elektromobil Tesla je firemný. Určite by som ocenil posilnenie DC lokalít blízko ciest, keďže elektromobilov stále viac pribúda. Tiež treba poriadne zapracovať na vylepšení aplikácie ZSE Drive – tam sú veľké rezervy. Vďaka elektromobilu ušetrím zhruba 60 % nákladov v porovnaní s predchádzajúcim spaľovacím autom – prepočítaval som to na celkové ročné náklady. Virtuálna batéria pre elektromobil je super, mám to od úplného začiatku jej fungovania, predtým som mal tú klasickú Virtuálnu batériu. Je fajn, že vidím, koľko kWh pre použitie na nabíjačkách ZSE Drive mám ešte daný mesiac ako zostatok a koľko tam mám nedočerpané, ale určite by som privítal nejakú celkovú aplikáciu pre Virtuálnu batériu, kde uvidím celkovo koľko kWh z toho, čo som vo fotovoltike vyrobil a uložil, som už spotreboval (aj doma, aj pri nabíjaní) a koľko % mi ešte ostalo vo Virtuálnej baterke.
Som spokojný so službami, ktoré ZSE poskytuje, preto som sa rozhodol pre fotovoltiku práve od nich, naviac to bolo jednoduché a všetky papierovačky vyriešili za mňa. Fotovoltiku som zriaďoval v čase, keď som nemal elektromobil, preto by som momentálne išiel do vyššieho riešenia. Mesačné účty za elektrinu sa mi znížili o 50 €, čo hodnotím kladne. Elektromobil mám zhruba rok, je to Nissan Leaf, najväčšie výhody jazdenia na elektromobile vidím v šetrení nákladov. Náklady na prevádzku elektromobilu išli dole o polovicu oproti spaľovaciemu motoru. Nabíjam približne 50 % doma a 50 % z verejných nabíjačiek, kde teda využívam prenesené kWh z Virtuálnej batérie pre elektromobil. Predtým, než som si kúpil elektromobil, som využíval klasickú Virtuálnu batériu. Novú službu Virtuálnu batériu pre elektromobil hodnotím kladne, v jarných mesiacoch prenášam na nabíjanie elektromobilu priemerne 80 – 100 kWh.
Fotovoltiku od ZSE mám od júna 2020, keďže som chcel mať vlastný zdroj energie a je to skvelé. Pomocou rozšíreného monitoringu sledujem výrobu elektrickej energie aj počas dňa, aby som porozumel aktuálnej spotrebe a mohol upraviť nastavenia v dome (napr. dať časovač na elektrický bojler). Snažím sa spotrebovať čo najviac vyrobenej elektriny hneď počas výroby. Od roku 2021 jazdím elektromobilom Škoda Enyaq a vyhovujú mi hlavne nízke, takmer žiadne náklady na servis, pohodlné nabíjanie z domu, nízke náklady na jazdu a taktiež aj nútene prestávky počas dlhšej cesty na nabíjanie, ktoré využijem na oddych pri šoférovaní. Čo sa verejného nabíjania týka, využívam len nabíjanie ZSE Drive, nakoľko sú najlacnejší na trhu a mám Virtuálnu batériu pre elektromobil, teda zužitkujem prenesené kWh z fotovoltiky. Je to veľmi výhodná služba ako využiť vyrobenú elektrinu, ktorú nespotrebujem v domácnosti. V letnej sezóne je to už skoro 150 kWh mesačne, ktoré takto využijem, čo je značná úspora, nakoľko rýchle nabíjanie je výrazne drahšie ako nabíjanie doma.
Rozhodli sme sa pre fotovoltiku v roku 2022 a zvolili sme práve ZSE z dôvodu, že ponúkajú kvalitné riešenia a chceli sme mať zariadenie od súčasného dodávateľa elektrickej energie. S výrobou fotovoltiky sme spokojní, zatiaľ funguje podľa očakávaní. Účty za elektrinu sa nám znížili minimálne o 50 %. Od momentu inštalácie fotovoltiky sme využívali aj klasickú Virtuálnu batériu. Elektromobily využívame už od roku 2016, teraz v domácnosti využívame 2 elektrické vozidlá – BMW i3 a Hyundai Kona. Jazdenie na elektromobil je pre nás ultra lacné, nakoľko autá nabíjame doma aj vďaka sebestačnej výrobe elektriny s fotovoltikou. Doma sme si inštalovali aj ZSE wallbox, teda dosť využívame domáce nabíjanie. Z môjho pohľadu okrem nižších nákladov je výhodou elektromobility aj to, že tie autá nesmrdia a je to pohodová, plynulá a bezpečná jazda. Službu Virtuálna batéria pre elektromobil hodnotím ako super krok a dôvod, prečo som vašim zákazníkom.
Pre fotovoltiku od ZSE som sa v prvom rade rozhodol z dôvodu, že odoberám elektrinu od ZSE a v druhom rade kvôli tomu, že ZSE za mňa riešilo všetky papiere ohľadom zapojenia. S výrobou fotovoltiky som spokojný, vyrába predpokladané množstvo elektriny. Využívam aj aplikáciu My Solar Edge, kde vidím informácie o výrobe, ktoré potrebujem. Po inštalácii fotovoltiky v novembri 2022 som si objednal aj Virtuálnu batériu, kde si uskladním energiu, ktorú v čase výroby nevyužijem. Keďže už rok (od mája 2023) používam elektromobil Škoda Enyaq, po spustení novej Virtuálnej batérie pre elektromobil som začal využívať túto službu. Prioritne nabíjam doma, ale ak cestujem na väčšie vzdialenosti, tak využívam nabíjačky ZSE Drive, a teda využívam presunuté kWh z Virtuálnej batérie pre elektromobil. Túto službu hodnotím kladne a do budúcnosti by som privítal, ak by sa vyrobené kWh dali prenášať do ďalšieho mesiaca. Čo sa týka kvality nabíjačiek ZSE Drive je to fajn, do budúcna by sa sieť ale mohla zväčšovať, najmä na východe. Keď porovnám náklady spaľovacieho motora a elektromobilu, moje aktuálne náklady sú omnoho nižšie a klesli asi na 1/5, takže za mňa spokojnosť. Z môjho pohľadu je najväčším pozitívom teda šetrenie prevádzkových nákladov.
Celkové zúčtovanie uloženej elektriny vo Virtuálnej batérii pre elektromobil a jej využitia prebieha zhodne s vyúčtovacím cyklom vašej spotreby elektriny. Na vyúčtovacej faktúre za elektrinu presne uvidíte, koľko vyrobenej elektriny ste z Virtuálnej batérie pre elektromobil využili pre domácu spotrebu a koľko elektriny ste spotrebovali od ZSE, ako vášho dodávateľa elektriny. Informáciu o presunutých a využitých kWh elektriny, ktoré ste sa rozhodli vyčerpať cez nabíjacie stanice ZSE Drive, nájdete po prihlásení sa do svojho profilu v mobilnej aplikácii ZSE Drive.
Maximálne množstvo uloženej elektriny vo Virtuálnej batérii pre elektromobil je do výšky spotreby vašej domácnosti, podľa nastavenej periodicity vyúčtovania združenej dodávky elektriny. Na nabíjaciu kartu pre elektromobil ZSE Drive si môžete preniesť maximálne 95 % elektriny uloženej vo Virtuálnej batérii pre elektromobil.
Fixný mesačný poplatok je 3 € mesačne (vrátane DPH).
V prípade ukladania elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil neplatíte nikomu nič, ani prevádzkovateľovi distribučnej sústavy. Pri čerpaní elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil naspäť pre svoju domácu spotrebu, platíte len poplatky prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Keď si presúvate elektrinu na svoju nabíjaciu kartu ZSE Drive, neplatíte žiadne poplatky navyše.
Zákazník, ktorý má záujem o Virtuálnu batériu pre elektromobil od ZSE, musí spĺňať nasledovné:
Vyúčtovací cyklus Virtuálnej batérie pre elektromobil je zhodný s vyúčtovacím cyklom vašej spotreby elektriny, nemôžete si ho nastaviť inak.
Zákazník je oprávnený 1 x za kalendárny mesiac vykonať zmenu:
O zmenu je potrebné požiadať vyplnením žiadosti a doručením
Zvolené % kWh z uloženej elektriny v mesiaci M čerpá zákazník na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive v mesiaci M+2.
Príklad: V mesiaci 11/2023 je Virtuálna batéria pre elektromobil účinná a prebieha výroba elektriny. V mesiaci 12/2023 prebehne vyúčtovanie elektriny, ktorú si zákazník zvolil na svoju spotrebu. Na zákazníkom určenú kartu ZSE Drive budú zvolené kWh pripísané k 1. 1. 2024. Zákazník si musí tieto presunuté kWh vyčerpať do konca januára 2024, ich prenos do ďalšieho mesiaca nie je možný.
Kliknite na stránku ZSE Drive, kde nájdete bližšie informácie o programoch Partner Safe, Road Safe a Flat Safe. Stačí si jeden z nich vybrať a registrovať sa.
V prípade akýchkoľvek otázok môžete kontaktovať priamo Zákaznícku linku ZSE Drive na 0800 555 800 alebo e-mailom na elektromobilita@zse.sk.
Virtuálnu batériu pre elektromobil môžu využívať všetci zákazníci, ktorí odoberajú elektrinu od ZSE bez ohľadu na distribučné územie, to znamená, kdekoľvek na Slovensku, samozrejme, za splnenia predchádzajúcich podmienok.
Áno. Virtuálnu batériu pre elektromobil môžete mať bez ohľadu na to, od koho máte inštalované fotovoltické zariadenie na vašom dome. To sa vzťahuje na fotovoltické riešenia inštalované v minulosti, ako aj na fotovoltické riešenia, o ktorých domácnosti ešte len uvažujú. Jedinou podmienkou je, aby bola vaša fotovoltika riadne pripojená do distribučnej sústavy.
Fyzická batéria je umiestnená priamo v domácnosti zákazníka, Virtuálna batéria pre elektromobil je virtuálne úložisko, ktoré prevádzkuje ZSE (zákazník ju nemá fyzicky umiestnenú doma). Ďalší rozdiel je v cene týchto batérií. Fyzická batéria stojí niekoľko tisíc eur a Virtuálnu batériu pre elektromobil ZSE poskytuje za poplatok 3 € mesačne. Ak zákazník vlastní fyzickú batériu a je stále pripojený do distribučnej siete, platí variabilné poplatky len za elektrinu, ktorú odoberie z distribučnej siete (ak sa mu náhodou minie uložená elektrina z batérie). V prípade Virtuálnej batérie pre elektromobil zákazník platí pri odbere elektriny z virtuálnej batérie len poplatky prevádzkovateľa distribučnej sústavy (keď si berie elektrinu z Virtuálnej batérie pre elektromobil naspäť pre svoju domácu spotrebu). V prípade ukladania elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil neplatí zákazník nič, ani prevádzkovateľovi distribučnej sústavy.
V tomto prípade nefunguje odber zo siete ani z Virtuálnej batérie pre elektromobil. Ukladanie prebytkov do Virtuálnej batérie pre elektromobil taktiež nebude možné.
Virtuálna batéria pre elektromobil nemá vplyv na získanie finančného príspevku. Finančný príspevok nie je možné získať špeciálne na Virtuálnu batériu pre elektromobil, ale len na celé fotovoltické riešenie. Podrobnosti o aktuálnom programe Zelená domácnostiam nájdete tu.
Elektrinu uloženú vo Virtuálnej batérii pre elektromobil vám v prípade čerpania pre domácu spotrebu kompenzujeme v rovnakom pomere VT a NT ako v prípade vášho štandardného odberu zo siete.
To závisí od celkovej spotreby elektriny vo vašej domácnosti a od spôsobu ako v priebehu dňa vaša domácnosť funguje z pohľadu spotreby elektriny. V súčasnosti najpredávanejším riešením je ZSE Fotovolt Štandard 4 kWp s 10 panelmi a s Virtuálnou batériou k tomu. Úžitok z virtuálnej batérie pocítite, akonáhle si do nej uložíte aspoň 500 kWh ročne.