- Garancia platí pre zákazníkov na území celého Slovenska, bez ohľadu na geografickú lokalitu umiestnenia fotovoltického riešenia. Odborníci zo ZSE Energia, a.s., zvolia pri obhliadke a následnej montáži optimálne umiestnenie fovotoltického riešenia vzhľadom na svetovú stranu a typ strechy.
- Garancia sa vzťahuje na akékoľvek fotovoltické riešenie nainštalované spoločnosťou ZSE Energia, a.s., alebo jej zmluvnými partnermi, ktoré bolo zazmluvnené po 1. 3. 2022 a zároveň nainštalované v roku 2022.
- Zákazník musí využívať službu Virtuálna batéria.
- Informácie o výrobe elektrickej energie z fotovoltického riešenia získava spoločnosť ZSE Energia, a.s., z monitoringu výroby, ktorý je základnou súčasťou každého inštalovaného fotovoltického riešenia.
- Zákazník musí mať počas uplatňovania Garancie aktívny monitoring výroby bez závažných chybových hlásení, to znamená správne fungujúce fotovoltické zariadenie a stabilné internetové pripojenie pre prenos dát z monitoringu výroby do spoločnosti ZSE Energia, a.s.
- Zákazník sa zaväzuje, že inštalované fotovoltické riešenie je počas prevádzky plne funkčné.
- Zákazník sa zaväzuje chrániť zariadenie pred znížením jeho funkčnosti, a to najmä, ale nielen, že ho bude chrániť pred mechanickým poškodením, pred znížením efektivity, napríklad vplyvom snehovej vrstvy alebo silnej prachovej vrstvy (napr. z blízkej stavby) a podobne.
- Doplnenie chýbajúceho množstva vyrobenej elektrickej energie oproti predpokladom v tabuľke sa uskutoční pri vyúčtovaní za elektrinu vo forme finančnej hodnoty rovnajúcej sa cene za dodávku elektriny v rovnakom objeme, ako je chýbajúce množstvo vyrobenej elektriny, a to prostredníctvom služby Virtuálna batéria. Pri tomto zúčtovaní sa nezohľadňujú náklady za položky týkajúce sa distribúcie elektriny a ostatných taríf za distribučné služby.
- Garancia sa začína počítať od prvého dňa mesiaca, ktorý nasleduje po mesiaci, v ktorom bolo fotovoltické riešenie nainštalované a distribučnou spoločnosťou pripojené do prevádzky. Pri Garancii v prvom roku fungovania fotovoltického riešenia zohľadňuje spoločnosť ZSE Energia, a.s., tie celé mesiace, ktoré uplynuli od inštalácie riešenia po termín ukončenia zúčtovacieho obdobia (Príklad: zákazníkovi bolo riešenie inštalované 15. 4. 2022, ročné zúčtovacie obdobie za elektrinu má zákazník do 31. 1. 2023. Do vyúčtovania Garancie sa bude počítať obdobie 1. 5. 2022 – 31. 1. 2023).
- Potenciál pre výrobu elektrickej energie v jednotlivých dňoch spoločnosť ZSE Energia, a.s., vyhodnocuje aj na základe informácií z meteorologických staníc. Tieto údaje zároveň slúžia pre kontrolu, ak bude identifikovaný nesúlad medzi reálnou výrobou fotovoltického riešenia a potenciálom, ktorý pre dané obdobie vyplýva zo skutočného počasia na danom mieste.
- V prípade pochybností si ZSE Energia, a.s., vyhradzuje právo uskutočniť kontrolu priamo na mieste inštalácie fotovoltického riešenia, ako aj právo porovnať namerané údaje z monitoringu výroby s údajmi z meteorologických staníc. V prípade identifikovaného závažného nesúladu, ktorý bol zapríčinený nedodržaním podmienok zo strany zákazníka, takto identifikované obdobie nebude brať spoločnosť ZSE Energia, a.s., do úvahy a z poskytovania Garancie ich vylúči. (Príklad - v januári bude monitoring výroby ukazovať nulovú výrobu elektrickej energie, pričom údaje z meteorologických staníc budú ukazovať slnečné počasie. Pri kontrole na mieste sa ukáže, že fotovoltické riešenie je pod vrstvou snehu. V tomto prípade ZSE Energia, a.s., nebude počítať tieto dni s nulovou výrobou do Garancie a nebude ich zohľadňovať z dôvodu nedodržania podmienok zo strany zákazníka.)
- V prípade, že v rámci zúčtovacieho obdobia bude spotreba na odbernom mieste zákazníka nižšia ako je výroba fotovoltického riešenia na danom odbernom mieste, Garancia se neuplatňuje.
- Spoločnosť ZSE Energia, a.s., si vyhradzuje právo prepočítať a prípadne upraviť údaje v tabuľke k 31. 12. 2022 s platnosťou novej aktualizovanej tabuľky od 1. 1. 2023.
- Garancia je zo strany spoločnosti ZSE Energia, a.s., poskytovaná na dobu neurčitú.
- Spoločnosť ZSE Energia, a.s., si vyhradzuje právo poskytovanie Garancie po 1. 1. 2023 prerušiť, resp. ukončiť.
Garancia sa nevzťahuje na nasledovné situácie
- Mimoriadne klimatické a poveternostné podmienky, ktoré vybočujú z dlhodobých priemerov (ako napr. výbuch sopky a s tým súvisiaca výrazná zmena intenzity slnečného žiarenia na Slovensku a podobne) – v takomto prípade sa do Garancie nebude počítať iba to obdobie, kedy budú trvať neštandardné podmienky.
- Poruchy hardwarových komponentov, mechanické poškodenie panelov (napr. po krupobití alebo inom mechanickom poškodení a obmedzenej funkčnosti fotovoltických panelov). Ak má zákazník v prípade takejto situácie záujem o využívanie Garancie, musí zabezpečiť čo najrýchlejšie uvedenie panelov do funkčného stavu (využitie záruky na riešenie alebo pozáručný servisný zásah). Počas obdobia, keď nie je fovotoltické riešenie z týchto dôvodov plne funkčné, takto identifikované obdobie nebude brať spoločnosť ZSE Energia, a.s., do úvahy a z poskytovania Garancie ich vylúči. Výnimkou je situácia, ak porucha bola spôsobená na strane spoločnosti ZSE Energia, a.s. (napr. porucha nejakého komponentu ešte počas záruky), zákazníkom bola bez meškania nahlásená a ZSE Energia, a.s., zabezpečuje opravu alebo výmenu v rámci záruky – v tomto prípade nebude toto obdobie (kedy nebude časť alebo celé fotovoltické riešenie funkčné) vyňaté a vylúčené z poskytovania Garancie.
- Nedostatočná kontrola a údržba panelov zo strany zákazníka – napr. dlhšie trvajúce zakrytie panelov snehom, vrstvou prachu, prípadne zakrytie nepriesvitným alebo nepriehľadným materiálom, ako napr. plachta a podobne.